המירוץ אחרי באיירן: דורטמונד מוכרת 5% מהמועדון

סגנית אלופת הבונדסליגה, שדיווחה רק לפני חודש על מכירת 9% מהמועדון - מנסה למצוא רוכש למניות נוספות

מנכ"ל בורוסיה דורטמונד האנס-יואכים ואצקה / צלם: רויטרס
מנכ"ל בורוסיה דורטמונד האנס-יואכים ואצקה / צלם: רויטרס

חודש אחרי שמכרה 9% ממניות המועדון לענקית הכימיקלים אבוניק (Evonik Industries, שהיא גם הספונסרית המרכזית שלה) - מנסה בורוסיה דורטמונד למכור נתח של לפחות 5% נוספים מהמועדון. לפי סוכנות הידיעות "בלומברג", המהלך נועד להזרים הון שיאפשר לקבוצה להתחרות מול באיירן מינכן, ולמנוע איבוד של שחקנים לקבוצות הגדולות.

כזכור, בשנתיים האחרונות איבדה דורטמונד שני שחקנים מובילים ליריבה הגדולה שלה - הקשר מריו גצה שנמכר בשנה שעברה עבור 37 מיליון אירו, ובקיץ הזה את החלוץ הפולני רוברט לבנדובסקי שעזב בהעברה חופשית.

מנכ"ל המועדון, האנס יואכים-ואצקה, אמר ל"בלומברג" כי המשקיע "לא חייב להיות חברה גרמנית או מישהו מהספונסרים הנוכחיים שלנו. אבל זה צריך להיות מישהו שיש לו אינטרס להיות ספונסר מסחרי ארוך טווח".

ואצקה נתן כדוגמה את ההסכם האחרון עם אבוניק, שבתמורה למניות קיבלה את הזכות להיות נותנת חסות עד שנת 2025. "נצטרך כל הזמן להיות יצירתיים כד לסגור את הפערים ממועדונים כמו פריז סן ז'רמן, מנצ'סטר סיטי או מנצ'סטר יונייטד", אמר.

דורטמונד היא הקבוצה הגרמנית היחידה כיום שנסחרת בבורסה - בסך הכל 69.055% ממניות המועדון נסחרות בבורסה של פרנקפורט. היא נכנסה למסחר בשנת 2002. בעל המניות הפרטי הגדול ביותר הוא ברנד גאסקה, אוהד שרוף וחבר דירקטוריון במועדון, המחזיק ב-10.8% מהקבוצה.

העונות המצוינות האחרונות אפשרו לדורטמונד לחלק בשנתיים שחלפו דיבידנדים לבעלי המניות - עבור עונת 2011/12 חולקו דיבידנדים בסך 3.68 מיליון אירו, ועבור עונת 2012/13 כ-6 מיליון אירו.