הדולר היציג ירד ב-0.11%; "רמת המפתח - 3.5 שקלים"

האירו נותר יציג על 4.649 שקלים ■ FXCM ישראל: ספקולנטים רבים בחרו כנראה לממש רווחים על פוזיציות השורט ■ בנק ישראל מודה: התחזקות השקל מוגזמת

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הזינוק בשבוע שעבר של הדולר לא מחזיק מים היום (ב') בתחילת שבוע המסחר הבין בנקאי והדולר היציג ירד ב-0.11% ל-3.472 שקלים, בעוד האירו נותר יציב על 4.649 שקלים.

כל 6 חברי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל תמכו בהורדת הריבית האחרונה ברבע אחוז ל-0.5%. כך עולה מהפרוטוקולים מישיבית הריבית האחרונה, אותם פרסם היום בנק ישראל. עיון בפרוטוקולים מראה כי בוועדה המוניטרית חוששים מירידה נוספת באינפלציה בשל ההאטה במשק והירידה בביקושים המקומיים וסבורים כי התחזקות השקל מול הדולר מוגזמת.

"רמתו של שער החליפין מבטאת ייסוף יתר מסוים", נכתב בפרוטוקולים. "חברי הוועדה הביעו דאגה מפני ייסוף נוסף, במיוחד לנוכח הצמיחה האיטית בהיקפי הסחר העולמי". [לסיקור המלא של הפרוטוקולים - לחצו כאן]

FXCM ישראל: ספקולנטים מימשו רווחי שורט

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "שבוע מסחר חדש נפתח בשוק המט"ח, כשהשאלה היא האם המומנטום המרשים שהציג הצמד בשבוע שעבר יימשך. בשבוע שעבר עלה הדולר-שקל ב-1.5%, ובכך רשם את השבוע החיובי הטוב ביותר מאז מאי 2013. ברמה המקומית, הגורמים למהלך היו המשך הלוחמה בעזה והפלונטר המדיני והאפקט המצטבר של הורדת הריבית של בנק ישראל וההתערבויות החוזרות ונשנות. גם התחזקותו של הדולר בעולם והנסיגה בשוקי המניות העולמיים תרמו, חיזקו את הדולר גם בזירה המקומית. השאלה היא האם אנו עדים למפנה משמעותי יותר בצמד, המצוי במגמת ירידה כה חדה כבר מספר שנים?

"נראה שלפחות בטווח הקצר מה שהביא לזינוק החד היה ההחלטה של ספקולנטים רבים לממש רווחים על פוזיציות השורט. לאחר מספר ניסיונות כושלים לשבור את הרמה העגולה ב-3.4 שקלים, השורטיסטים לבסוף הרימו ידיים ונתנו את האות לזינוק החד מעלה".

"ברמה הטכנית, בטווח הקצר יותר, לפני שנמהר להכריז על תיקון משמעותי עלינו ראשית כול להמתין לעלייה מעל רמת המפתח 3.5 שקלים. כבר ראינו לא מעט פעמים בחודשים האחרונים, שכל ניסיון תיקון של הדולר-שקל נבלם עד מהרה ברמת ההתנגדות הקרובה. כדי לדרבן יותר משקיעים לעבור לצד הלונג (קנייה), הצמד יצטרך לפרוץ כמה רמות התנגדות משמעותיות - 3.5 שקלים היא הראשונה", נכתב.