זועבי: "המדינה נכשלה בניסיון 'לביית' את הפלסטינים"

יממה לפני שנחקרה במשטרה בחשד להסתה, ח"כ חנין זועבי נשאה אתמול דברים בכנס פעילים ביפו וקראה לחקור את כל מי שהסית לרצוח אותה ■ "יותר קל להעניש את חנין זועבי, כי המדינה רוצה להרתיע את חברי הכנסת הערבים"

"אני פלסטינית ומתנגדת למלחמה ולפשעי המלחמה" - כך פתחה ואמרה ח"כ חנין זועבי בכנס של פעילים יהודים וערבים ביפו, שעסק בנושא "גבולות חופש הביטוי בדמוקרטיה הישראלית", שנערך אתמול (א') יממה לפני שנחקרה במשטרה בחשד להסתה ולהעלבת עובד ציבור.

"מה שאני אמרתי בכנסת ובתקשורת אמרו בעבר חברי כנסת ערבים", אמרה זועבי וציינה כי היא מייצגת את הקונצנזוס של העם הפלסטיני ולא את זה של העם היהודי. "יותר קל להעניש את חנין זועבי, כי המדינה רוצה להרתיע את חברי הכנסת הערבים האחרים... הרבה יותר קל למדינה להתמקד באישה", היא האשימה. "התשתית כבר מונחת מאז המרמרה, וכבר יש נגדי מסע דה-לגיטמציה של 4 שנים".

בהמשך דבריה יצאה זועבי נגד מעצרי המנע שביצעו כוחות הביטחון בקרב האוכלוסייה הפלסטינית, במסגרתם נעצרו לטענתה יותר מ-600 קטינים פלסטינים במהלך תקופת המלחמה. "המדינה נכשלה בניסיון לביית את הפלסטינים", היא אמרה.

זועבי טענה בנוסף כי היא בעד המאבק הפסלטיני, אך היא מסתייגת מהחטיפה של שלושת הנערים. "אני לא מוכנה שבזמן שישראל מבצעת פשעי מלחמה, שיתחילו לדקדק בשיח שלי", לדבריה. "אני סולדת מאלימות, ואף פעם לא הייתי בעד אלימות - ובסוף באים וחוקרים אותי", היא הוסיפה וקראה בהמשך להעמיד לדין את אלה שקראו לרצוח אותה.

בתוך כך, ח"כ זועבי נחקרה היום במשטרה בחשד להסתה ולהעלבת אויב ציבור, בגין התבטאויותיה בבית משפט בנצרת בעת דיון בהארכת מעצרם נגד מפגינים שהתקהלו עקב רצח הנער מוחמד אבו-ח'דיר.