נעילה חיובית בוול סטריט; מניית קינג דיגיטל קרסה 23%

המכירות הקמעונאיות ליולי נותרו ללא שינוי ■ המלאים העסקיים טיפסו ב-0.4% ביוני ■ דוחות: סיסקו ומייסיס ■ בכיר בפד: העלאת ריבית - רק ב- 2015 ■ יצרנית קנדי קראש קינג דיגיטל המשיכה לאבד גובה על רקע דוחות מאכזבים

וול סטריט / צילום: משה גולן
וול סטריט / צילום: משה גולן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות בהמשך לעליות שערים בבורסות אירופה ובאסיה מוקדם יותר. נתונים מזירת המאקרו השפיעו גם הם על כיוון המסחר כמו גם ההתפתחויות בזירה הגיאופוליטית. מדדי וול סטריט סיימו אתמול בירידות של עד 0.2%.

הפדרל ריזרב אינו נמצא 'מעבר לפינה' בכל הנוגע לאינפלציה, כך אמר הערב ג'פרי לאקר, נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד. "אני לא רואה סימנים לכך" הוא טען והתייחס בדבריו לחשש הקיים בשוק בדבר האפשרות שהפד יקדים את העלאת הריביות. "סביר להניח שהבנק המרכזי של ארה"ב יעלה את הריביות בשנה הבאה ולא מוקדם יותר", אמר לאקר, שצפוי להיות חבר פעיל בוועדת השוק הפתוח של הפד ב-2015. בניגוש לרוב עמיתיו, לאקר סבור כי הפד צריך להתחיל ולמכור נכסים כמה שיותר מהר, מאחר והמאזן העצום שלו התנפח לכ-4.4 טריליון דולר.

בזירת המאקרו פורסמו היום לפני פתיחת המסחר (15:30) המכירות הקמעונאיות לחודש יולי, שנותרו ללא שינוי, בעוד הצפי בשוק היה לעלייה של עד כ-0.3% לאחר עלייה של 0.4% בחודש יוני. מנתוני שפרסם הממשל עולה כי עלייה נרשמה במכירות הדלק והמזון לעומת ירידה במכירות הרכב. ללא מגזר הרכב, המכירות הקמעונאיות עלו בשיעור של 0.1%.

ב-Colmex (קולמקס) בית השקעות מסרו בהקשר למכירות הקמעונאיות, כי "הירידה האחרונה במחירי הנפט וכנגזרת במשאבות התדלוק, אמורה להשאיר כסף פנוי אצל הצרכן האמריקאי לבזבוזים בחנויות הקניון - ועל כך בונות הרשתות הקמעונאיות".

אחרי פתיחת המסחר (17:00) פורסמו המלאים העסקיים בחודש יוני, שעלו בהתאם לצפי ב-0.4% לרמה של 1.74 טריליון דולר. בחודש מאי המלאים עלו ב-0.5%.

כלכלני קולמקס מציינים עוד, כי "בחדרי העסקאות ניתן לזהות המשך ירידה בפרמיות הסיכון ובביקוש למכשירי גידור מסוג PUT וחוזים סינטטיים המגנים בפני ירידות חדות. המשמעות - המשקיעים מעריכים המשך עליות שערים בשוק. רמת הביקוש מתרכזות סביב רמת ה-1,950 במדד ה-S&P אשר מהווה כטריגר לגל עליות שני של 2% נוספים. במקביל חשוב לציין כי פקודות ההגנה סביב השפל של סוף השבוע שעבר נותרו ללא שינוי, כביטוי לחשש הסוחרים ממהלך ירידות בטווח הארוך יותר, אך הלא נראה לעין".

מנגד, בבנק ההשקעות ברקליס מעריכים כי החגיגה בוול סטריט נגמרה ושהמשקיעים צריכים להתחיל "להתרגל לתשואות נמוכות". בבנק צופים כי המניות בארה"ב עוברות ממצב של ראלי התאוששות לתקופה של תשואות נמוכות כיוון שהעלייה בשולי הרווח והרכישות העצמיות של מניות כבר מגולמות בשוק. לדברי האנליסטים, ה-S&P 500 היום צפוי לרשום עלייה מתונה של 2% עד סוף השנה ושל 6% בלבד בשנה הבאה - רחוק מאוד מהתשואות הדו-ספרתיות שליוו אותנו מדי שנה בשנים האחרונות.

הזירה הגיאופוליטית עדיין עמדה במוקד: אפשרות לעימות קרוב בין רוסיה ואוקראינה, והמשך התקיפה האמריקנית בעיראק. האנליסט ג'יאו מונטריו (João Monteiro) אמר למרקטווץ', כי למרות המתיחות הגיאופוליטית המשקיעים מוצאים יותר עידוד מהצפי להתאוששות הכלכלה הסינית ברבעון הרביעי.

יצרנית קנדי קראש מתרסקת

אחרי נעילת המסחר צפויה חברת סיסקו לדווח על התוצאות הכספיות ברבעון השני, והיא צפויה לרשום רווח של 53 סנט למניה, לעומת 52 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צפויות לרדת בכ-2% ל-12.14 מיליארד דולר.

מייסיס (Macy's) צפויה לדווח על רווח של 86 סנט למניה ברבעון השני לעומת 72 סנט ברבעון המקביל. ההכנסות צפויות להעלות ב-3.9% ל-6.3 מיליארד דולר. גם חברת RadioShack צפויה לפרסם דוחות.

חברת קינג , מי שעומדת מאחורי משחק האונליין קנדי קראש, דיווחה אמש על רווח של 59 סנט למניה - בהתאם לתחזיות, אך פיספסה בשורת ההכנסות כשדיווחה על הכנסות של 593.5 מיליון דולר לעומת הצפי ל-606 מיליון דולר. היום לפחות 5 בתי השקעות חתכו המלצות ומחירי יעד למניית החברה.

פרטנר סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 4% בהכנסות ל-1.087 מיליארד שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק של 130% ברווח ל-46 מיליון שקל. אמזון

אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של 80 מיליון דולר לאספקת מערכות קשר, תקשורת ושליטה ובקרה (תקשוב) למדינה בדרום אמריקה. הפרויקט יבוצע במהלך שלוש שנים.

חברת גילת דיווחה לפני פתיחת המסחר כי הכנסות הרבעון השני הסתכמו ב-54.1 מיליון דולר בהשוואה ל- 50.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון השני ב-600 אלף דולר או רווח של סנט אחד למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של 600 אלף דולר או סנט אחד למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של 2014 ו-הפסד נקי של 900 אלף דולר או 2 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל ב- 2013. הנהלת החברה מאשררת את יעדי החברה לשנת 2014: הכנסות של 240-245 מיליון דולר ו- EDITDA של כ- 9%.

חברות הטכנולוגיה הגדולות מפרסמות את נתוני גיוון העובדים שלהן, ומצרפות לדוחות את ההערה כי הנתונים אינם טובים. מנכ"ל אפל "לא מרוצה מהנתונים", גוגל "אינה במקום שבו היא רוצה להיות כשמדובר בגיוון", בפייסבוק טוענים כי "בפניהם דרך ארוכה", וטוויטר הדגישה כי היא בחוסר איזון דרמטי בתחום הגיוון כמו התעשייה כולה.