פוקס: הירידה בתנועה בקניונים תשפיע על תוצאות הרבעון השלישי

‎‎למרות השיפור שחל בתוצאותיה של רשת האופנה ברבעון השני, רווחיה ירדו במחצית ב-28%‏

הראל ויזל / צלם: איל יצהר
הראל ויזל / צלם: איל יצהר

‎‎עיתוי חג הפסח, שחל השנה בחודש אפריל, סייע לרשת האופנה פוקס לסכם את הרבעון השני של 2014 עם שיפור של 23% בהכנסותיה, שהגיעו ל-289 מיליון שקל, ועם עלייה של 4% ברווחיה, שהגיעו ל-26 מיליון שקל.

אולם במבט להמשך, כמו יתר הרשתות הקמעונאיות, גם פוקס מושפעת ממבצע "צוק איתן", ובדוחות היא מציינת כי בעקבות המבצע "קיימת ירידה בכמות המבקרים בקניונים ובמרכזים מסחריים בארץ (במיוחד בדרום הארץ). לירידה זו צפויה השפעה על תוצאות פעילות החברה ברבעון השלישי של השנה".‏

השיפור במכירות פוקס ברבעון השני בא לידי ביטוי גם ברווח הגולמי, שקפץ ב-26% ל-186 מיליון שקל. ‏פוקס נהנתה במהלך הרבעון מירידה בשער הדולר ומירידה בהיקף ההנחות שהעניקה ללקוחותיה, כך ששיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה מ-62.7% ל-64.2%. ‏

במקביל, הוצאותיה של פוקס צמחו, בין היתר בגלל פעילות המותג The Children's Place שהחלה ברבעון הראשון, וגררה עלייה בשטחי המסחר ובהוצאות פרסום. פוקס ציינה כי נכון להיום מונה הרשת 15 חנויות בפריסה ארצית.

‏‏הוצאות אלה גררו לירידה בשיעור הרווח התפעולי של פוקס לרבעון השני, מ-13.8% ל-11.9%. בזכות הצמיחה בפעילות, הרווח הגולמי בכללותו לרבעון השני עלה ב-6% ל-34 מיליון שקל.

‏במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות פוקס ב-514 מיליון שקל - צמיחה של 4.8% ביחס לתקופה המקבילה ב-2013, אך הרווח הנקי לתקופה זו ירד ב-27.8% לכ-31 מיליון שקל.‏

‏"למרות התקופה המאתגרת הצליחה הקבוצה להציג רווח נקי של 26 מיליון שקל ברבעון, להמשיך להגדיל את המכירות, לשפר את שיעורי הרווח הגולמי של הקבוצה ולהציג תזרים שוטף של 77 מיליון שקל", מסר מנכ"ל פוקס ובעל השליטה בה, הראל ויזל.

‏לדבריו, "אנו מאמינים שבחלוף המלחמה נמשיך בכל הכוח להגשמת תוכנית העבודה השנתית והאסטרטגית הרב-שנתית שלנו".

‏‏פוקס נסחרת בבורסה בתל-אביב, ושווי השוק שלה עומד על 954 מיליון שקל. החברה פועלת התחום האופנה ואופנת הבית בארץ, בתחום האופנה בחו"ל ובתחום מוצרי האווירה והטיפוח. ‏‎‎‏

תוצאות פוקס
 תוצאות פוקס