נעילה מעורבת בבורסה; פועלים ירדה 1.7%, רציו עלתה 1%

המשק צמח ברבעון השני של השנה ב-1.7% בלבד על רקע ירידה חדה ביצוא ■ כלכלני לאומי: הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון ■ שרי אריסון חיסלה כמחצית מהמניות החופשיות שבידיה בבנק הפועלים

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה (א') נחתם במגמה מעורבת, לאחר נעילה מעורבת בוול סטריט ופרסום מדד המחירים לצרכן ביום שישי. מדד המעו"ף ננעל בירידה של כ-0.15% בהובלת מניות הבנקים והסלולר, בעוד מדד ת"א 75 סיים בעלייה של כ-0.4%. הדוחות הכספיים המשיכו לעמוד במוקד לצד האירועים בזירה הגיאופוליטית. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית בסיום והסתכם בכ-440 מיליון שקל בלבד.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות ומנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "מתחילת השנה נפתח פער משמעותי של כ-9% בין מדד המעו"ף לבין מדד 75. בחינה של התנהגות המדדים בעבר מלמדת שבכל פעם שנפתח פער חד בין המדדים, הוא נסגר עם הזמן. לפיכך, אני סבור שיש מקום להטות כעת את תיק המניות המקומי לטובת מניות 75".

המשק צמח ברבעון השני של השנה ב-1.7% בלבד, כך פרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). מדובר בקצב הצמיחה הרבעוני הנמוך ביותר שנרשם מאז המיתון בשנת 2009. נזכיר כי ברבעון הראשון של השנה צמח התמ"ג ב-2.8%. כמו כן, צמיחה של 1.7% מגלמת צמיחה לנפש אפסית, שכן שיעור הריבוי באוכלוסיה 1.7-1.8%.

ביום שישי דיווחה הלמ"ס כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% בחודש יולי, בהתאם לצפי. מתחילת השנה המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות עלו ב-0.1%, כל אחד. המדד ללא אנרגיה נותר ללא שינוי והמדד ללא דיור ירד ב-0.7%. ב-12 החודשים האחרונים (יולי 2014 לעומת יולי 2013), עלו המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ב-0.3% כל אחד, המדד ללא אנרגיה עלה ב-0.2% והמדד ללא דיור ירד ב-0.5%.

אורי גרינפלד, כלכלן ראשי בפסגות, מציין בתגובה כי "מדד יולי מראה כי מלבד לסעיף הדיור שממשיך לעלות והשפעות עונתיות כמו מחירי הטיסות שעולים בקיץ, סביבת האינפלציה בישראל נותרת נמוכה מאוד. למעשה, בניטרול סעיף הדיור שנהנה מרוח גבית בשל ההמתנה של משכירי הדירות (סעיף הדיור במדד נמדד רק על ידי חוזי שכירות) לתוכנית מע"מ 0% של שר האוצר, האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים היא שלילית בגובה של 0.5%". (לכל התגובות)

"אנו מעריכים שהתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון. להערכתם, הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. "אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר לארה"ב. למרות העלייה ברמת הסיכון, אנו נשארים בשלב זה בחשיפת יתר קלה לאירופה, תוך התמקדות במדדי גרמניה, אנגליה, ובסקטור הפיננסי".

שרי אריסון מכרה מניות הפועלים

מניות טבע , פריגו ופרוטליקס רשמו עליות לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים חיוביים.

מנגד, טאואר ונייס סיימו באדום על רקע פערים שליליים.

שרי אריסון חיסלה כמחצית מהמניות החופשיות שבידיה בבנק הפועלים . ביום ה' האחרון הופצו 0.62% ממניות הבנק בתמורה ל-175 מיליון שקל, במחיר הדומה למחיר השוק של המניה. מדובר במניות המוחזקות על ידי חברת מלח תעשיות, והן אינן קשורות למניות גרעין השליטה של אריסון הנמצאות באריסון אחזקות. עיקר הרוכשים בהפצה היו משקיעים זרים.

חברת אפריקה נכסים דיווחה היום כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני בכ-108.4 מיליון שקל לעומת רווח של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת אמות דיווחה היום על התוצאות הכספיים שלה לרבעון השני. ה-NOI ברבעון השני הסתכם בכ-125 מיליון שקל, גידול של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ה-FFO ברבעון השני הסתכם בכ-74 מיליון שקל, גידול של כ-7.2% בהשוואה לתקופה המקבילה.

חברת איטיג'יאי הודיעה היום על חתימת הסכם הפצה בלעדי בגרמניה עם מפיץ מקומי שישווק במדינה את הסטנט הקרדיולוגי הייחודי של החברה. ההסכם בתוקף למשך שלוש שנים ויהיה ניתן להארכה לתקופות נוספות של שנה בכל פעם, בכפוף להסכמה הדדית של הצדדים לכך. במסגרת הסכם זה התחייב המפיץ למינימום הזמנות של סטנטים של החברה בהיקף כספי כולל של לפחות 3.7 מיליון שקל למשך כל תקופת ההסכם.