האם הרשות השנייה תחזיר את מגבלת הפרסום בפריים-טיים?

אחרי "צוק איתן" החליטה מועצת הרשות השנייה לאפשר היעדר מגבלה של פרסום בפריים-טיים כפיצוי לזכייניות, וכעת מבקש יו"ר ועדת הטלוויזיה דיון מחודש

יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, ו-4 חברי מועצה נוספים, ביקשו לקיים דיון מחודש בהחלטת המועצה להסיר את מגבלות הפרסום בפריים-טיים.

המועצה החליטה לאפשר היעדר מגבלה של פרסום בפריים-טיים עד לחודש ספטמבר, לאור דרישות הזכייניות לפיצוי על ההפסדים הקשים של תקופת סיקור מבצע "צוק איתן" בטלוויזיה המסחרית.

ל"גלובס" נודע כי יו"ר המועצה, אילן אבישר, שהוביל את קבלת ההחלטה במועצה, מתנגד להפיכתה, ויאפשר דיון בנושא רק בעוד כשבועיים.

לפי שעה החלה זכיינית ערוץ 2 רשת לנצל את ההטבה אולם במשורה, ובשבוע שעבר שיבצה בממוצע 44 דקות פרסום - במקום 40 דקות כנהוג.

חברי המועצה, ובהם שלושה שנכחו בעצמם בדיון המדובר ואף הצביעו בעד ההטבה לזכיינים, טוענים כי לא הונחו בפניהם כל הנתונים הנדרשים בטרם קבלתה.

הזכייניות קשת וערוץ 10 הביעו התנגדות להחלטה, בטענה כי היא תביא להורדת מחירי הפרסום בשל ריבוי דקות הפרסום שיוצע, בעוד שהמצב הרצוי לאחר ההפסדים הקשים הוא דווקא להביא לעליית מחירים בספוטים המוגדרים.

בעוד שהזכייניות משדרות 40 דקות פרסות במהלך 4 שעות הפריים-טיים - בין 20:00 לחצות, אפשרה מועצת הרשות השנייה לשבץ בהן את מלוא 135 הדקות שמותר להן לשבץ ביממה. לפי שעה, כאמור, לא ממהרות הזכייניות לעשות שימוש בהטבה זו.

מי שעוד מתנגד לה הוא מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, שהוא ואנשיו לא הניחו את חוות-הדעת המקצועיות שלהם בפני המועצה, לפני קבלת ההחלטה.

"ההחלטה של ניוד הפרסומות, כפי שהיא התקבלה, מהווה מחטף והיא פוגעת בזכיינית", אמר שחם, שלא נכח בעת ההצבעה, ולדבריו לא ידע כי הנושא כלל אמור לעלות להצבעה. "אני מקווה שהשכל הישר יגבר ותתקבל ההחלטה הנכונה", אמר.

אבישר מסר בתגובה כי "כל אקט של דה-רגולציה הוא מבורך. היה צריך לעשות משהו מיידי, ואני רואה את היתרונות שזה יוכל לתת לזכייניות בשבועות הקרובים".