גינדי רכשה מב. יאיר מגרש ל-128 דירות ברמלה

המחיר שתשלם גינדי החזקות בגין המגרש משקף 390 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח

המגרש בשכונת מצליח  / צילום: תמר מצפי
המגרש בשכונת מצליח / צילום: תמר מצפי

חברת ב. יאיר מממשת מגרש בבעלותה בשכונת מצליח ברמלה המיועד להקמת 128 דירות: החברה, בשליטת יאיר ביטון, דיווחה היום לבורסה כי חתמה על הסכם למכירת המגרש, שבו זכתה ב-2011 במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לפרויקט מגורים במסלול מחיר למשתכן ב-50.2 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.

ל"גלובס" נודע כי הרוכשת היא גינדי החזקות שבשליטת האחים אבי, רועי, ליטל, גיא ומנחם גינדי.

זו עסקה ראשונה לחברת ב. יאיר לאחר פרסום החשדות להלבנת הון כנגד החברה. המחיר שתשלם בגין המגרש משקף 390 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח.

הרקע לעסקה הוא קשיים של ב. יאיר לקבל היתר בנייה לפרויקט מעיריית רמלה, שהביעה התנגדות להקמת פרויקט במסלול מחיר למשתכן בשכונת מצליח, הנחשבת לשכונה המושכת אליה אוכלוסייה חזקה. ב-2011 שיווקו משרד השיכון ורמ"י כמה מגרשים בשכונה. מגרש זה היה היחיד שהוגדר על ידי משרד השיכון מגרש המשווק במסלול מחיר למשתכן, שבו המדינה מוכרת את המגרש בהנחה והיזם שמציע את מחירי הדירות הנמוכים ביותר שיימכרו לזכאים זוכה במכרז.

ב. יאיר זכתה במכרז ב-2011 ב-50 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. בשל הקשיים להנפקת היתר בנייה לפרויקט, ניהלה החברה מו"מ עם כמה חברות. לאחרונה פרסם "גלובס" על מגעים המתנהלים עם חברת פרשקובסקי למכירת המגרש. לבסוף כאמור נחתם הסכם בין ב. יאיר לגינדי החזקות, שכפוף לאישור רמ"י. בנוסף ציינה ב. יאיר כי רשמה בספריה הפסד של מיליון שקל בגין העסקה.

בגינדי החזקות אישרו את הפרטים והוסיפו כי הפרויקט יכלול בסך הכל 136 דירות (לאחר שעיריית רמלה אישרה את בקשת ב. יאיר לתוספת הקלה של 8 דירות), ויכלו דירות 4 חדרים לזכאי משרד השיכון. שלומי אברהם, מנהל עסקים ראשי בגינדי ישראל, מסר בתגובה לפניית גלובס כי "שכונת מצליח נחשבת לאחת מהצלחות הנדל"ן הגדולות ביותר בגוש דן בשנים האחרונות, וערך הנכסים בה צפוי לעלות משמעותית בשנים הקרובות. לחברה ניסיון מוצלח בייזום פרויקטים בשכונה, ובימים אלו מסיימת בהצלחה את שיווק פרויקט 'גינדי גרדנס' שבו נותרו לשיווק 9 מתוך 112 דירות". עוד ציין אברהם כי, "הפרויקט הנוכחי, שחלקו מיועד לזכאים, יוצע במחירים אטרקטיביים ביותר ואנו בטוחים כי גם הוא יזכה להצלחה".