משפחת נוימן מתעניינת ברכישת סונול מעזריאלי

המשפחה המחזיקה בקבוצת אלון, שפועלת בתחום הרכב, בנדל"ן ועוד, מקיימת מגעים מול קבוצת עזריאלי לפי שווי של 450 מיליון שקל לסונול

לאחר שלא עלה בידה להוציא לפועל השקעה בקונצרן אי.די.בי, במסגרת קבוצת המשקיעים שארגן בעל השליטה לשעבר נוחי דנקנר, משפחת נוימן לא מוותרת על רצונה להפוך לשחקן משמעותי במשק המקומי.

בשלושת השבועות האחרונים מנהלת קבוצת אלון שבבעלות המשפחה מגעים מול קבוצת עזריאלי, לרכוש מידיה את חברת שיווק הדלקים סונול תמורת כ-450 מיליון שקל. משפחת נוימן מתכוונת ככל הידוע לממן חלק משמעותי מהרכישה באמצעות הונה העצמי, בכפוף לביצוע בדיקת נאותות בסונול. זו תיערך במסגרת זמן של 45 יום לפחות ממועד החתימה על מזכר הבנות - וכזה טרם נחתם בין הצדדים.

קבוצת אלון עוסקת בתחום הרכב ומשקיעה בנדל"ן, בחברות סטארט-אפ ובמיזמים בארץ ובחו"ל. כיום פרושים עסקיה מאילת ועד קריית שמונה, ב-16 מוסכים ומרכזי שירות לרכב, והיא מעסיקה למעלה מ-900 עובדים. הקבוצה מנוהלת על ידי בני משפחת נוימן, ובראשם יוסי (61), הבעלים ונשיא החברה; בניו עו"ד צחי (35), מנכ"ל קבוצת אלון, וחן נוימן (30) מנכ"ל תחום הרכב בקבוצה; והבנות איריס נוימן-נמר המכהנת כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה, וגלית נוימן-בנדיקט, היועצת המשפטית ועורכת הדין של קבוצת אלון, האחראית על כל העסקאות.

העסקה למכירת סונול עלתה לכותרות בחודש שעבר, בעקבות מו"מ לרכישתה על ידי שלמה החזקות של איש העסקים שלמה שמלצר, שנקטע עקב מותו הפתאומי של האחרון. גם במקרה זה דובר על עסקה בהיקף של 450 מיליון שקל, ובין הצדדים אף נחתם מזכר הבנות, לפיו הייתה אמורה שלמה החזקות להעביר לעזריאלי 400 מיליון שקל במועד השלמת העסקה. יתרת 50 מיליון השקלים אמורה הייתה להיות ממומנת בדרך של הלוואת מוכר שתעמיד לרוכשת גרנית הכרמל, החברה הבת של עזריאלי.

במסגרת העסקה שילמה שלמה החזקות למוכרת סכום שעמד ככל הנראה על מיליוני שקלים בודדים, כדמי רצינות וקבלת בלעדיות, אולם הבטיחה את החזר הכסף בנסיבות מסוימות, שכנראה התקיימו עם מותו של שמלצר.

ל"גלובס" נודע כי ההתעניינות מצד משפחת נוימן וההצעה לרכישת סונול הוגשה לקבוצת עזריאלי לפני מספר חודשים, עוד לפני המו"מ המתקדם שהתנהל מול שמלצר. מותו הפתאומי של שמלצר הפך את ההצעה של משפחת נוימן לרלוונטית, אך נראה כי לצידה קיימות הצעות של משקיעים נוספים אותן בוחנת קבוצת עזריאלי בימים אלה.

תכננה להשקיע עם דנקנר באי.די.בי

משפחת נוימן נחשפה לציבור המשקיעים בינואר 2013, כאשר הודיעה כי תעמיד, במסגרת קבוצת המשקיעים שארגן נוחי דנקנר, סכום של 120 מיליון שקל לרכישת השליטה באי.די.בי.

זה היה בשיאה של סאגת הסדר החוב בקונצרן, שבינתיים השליטה בו עברה לצמד בעלי הבית החדשים - אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.

סונול היא חברה בת של גרנית הכרמל שבבעלות קבוצת עזריאלי. מניותיה של גרנית הכרמל נמחקו מהבורסה באוקטובר 2012, בהשקעה של כ-320 מיליון שקל מצד קבוצת עזריאלי, ששיקפה לחברה שווי של יותר מ-800 מיליון שקל. מאז פעלו בקבוצה למכירת החזקותיה של גרנית הכרמל, ובמסגרת זו נמכרה במאי האחרון חברת הצבעים טמבור לידי החברה הזרה קוסטו, בתמורה לכחצי מיליארד שקל, במזומן ומבלי שהרוכשת ביצעה בדיקת נאותות.