מציאות נושכת

בפרק האחרון של "אללה אסלאם" נראה איך זה נגמר - או ליתר דיוק רק מתחיל

אללה אסלאם צבי יחזקאלי / צילום: ערוץ 10
אללה אסלאם צבי יחזקאלי / צילום: ערוץ 10

"אללה אסלאם" - פרק אחרון, יום ד' 21:00 (או מיד לאחר מהדורת החדשות המורחבת), ערוץ 10

הנה המלצה על תוכנית שעצם שידורה הערב (ד') מוטל בספק. היום ב-21:00, לפי לוח שידורים הידוע בשעת כתיבת המדור, אמור היה ערוץ 10 לשדר את הפרק האחרון בסדרת התעודה המטלטלת של צבי יחזקאלי, "אללה אסלאם".

הסדרה הזאת, שהאירועים האחרונים (לא רק בגבול עזה, אלא דווקא יותר מכיוון עיראק וסוריה, עם עלייתו של ארגון דאע"ש) העניקו לה משנה-תוקף ורלוונטיות מוגברת, עלולה להידחק מפני האירועים בשטח.

בכל מקרה, אם לא תהיה מציאות חדשותית שתכתיב עדכונים שוטפים, אפשר שאחרי מהדורת חדשות ארוכה מן הרגיל, נזכה לראות איך כל זה נגמר - או ליתר דיוק רק מתחיל.

בשבחי המשמר השוויצרי

"מלאכים ושדים", יום ד' 22:00, ערוץ yes4

מדובר ללא ספק בהיפוך מוזר: אחרי ההצלחה הגדולה של "צופן דה-וינצ'י" (הספר), מיהרו בהוצאת הספרים לחלוב את הכוכב החדש שלהם, דן בראון, ולפרסם ספר שכתב עוד קודם לרב-המכר שכבש את העולם.

התוצאה הייתה מאכזבת, כמו שלושת ספריו הבאים של בראון שאמנם היו רבי-מכר, אך לא עמדו בסטנדרטים של "צופן דה-וינצ'י.

דווקא הספר הרביעי והחדש יחסית, "התופת", מתעלה לדעתי שוב לרמת החולייה הראשונה בסדרה, ואין לי ספק כי לא ירחק היום שבו יגיע לקולנוע.

והנה, דווקא הספר הבינוני "מלאכים ושדים" הפך לסרט שהוא, לטעמי, טוב בהרבה מ"צופן דה-וינצ'י" הבינוני. אולי אלה הנופים המרהיבים של רומא, אולי הנוכחות הנשית של איילת זורר שמחזקת את הגאווה הלאומית, ואולי יש פשוט דברים שעובדים טוב יותר בקולנוע מאשר בספרות, ולהיפך כמובן.

גם בסרט הזה משחק טום הנקס בתפקיד הפרופסור רוברט לנגדון, חוקר הסמלים המפורסם, שמוזעק לוותיקן ומוצא את עצמו בליבה של סדרת חיסולים מרשימה. הסוף המופרך (למה לגלות למי ששכח) שנראה מטופש כל-כך בספר, מסתדר כאן איכשהו עם גבולות ההיגיון.

התוצאה היא מותחן מרתק, אקשן חסר מעצורים ואיילת זורר אחת.

* ציון: 8

החבר'ה הטובים

קדם אליפות אירופה בכדורסל: מונטנגרו-ישראל, יום ד' 21:50, ערוץ 1

הרחק מאור הזרקורים מנסה ישראל להעפיל לאליפות אירופה, פעם עניין שבשגרה עבור הכדורסל הישראלי ואילו היום, אוי לאותה בושה, מפעל שצריך להתמודד בטורניר המוקדמות כדי להעפיל אליו.

אז אפשר לבכות את הימים שבהם ישראל הייתה מעצמת כדורסל אירופית, ואפשר לתת צ'אנס לחבורה המאוד סימפטית של ארז אדלשטיין, שמשחקת את טורניר המוקדמות הזה הרחק מהמגרש הביתי (בגלל איומי הטילים) והרחק מאור הזרקורים שמופנים דרומה.

צפייה במשחקים הקודמים של הנבחרת בטורניר עד כה (הפסד "ביתי" בהארכה לאותה מוטנגרו ושני ניצחונות, על הולנד ובולגריה) הייתה דווקא חוויה מעודדת, וניצחון הערב (משימה קשה אך לא בלתי אפשרית) יעלה את הנבחרת לאליפות אירופה כדי שתתמודד שם עם שמות מוכרים מעט יותר.

במקרה של הסלמה בדרום, ייתכן כי שידור המשחק יועבר לערוץ 33.