צה"ל חיסל את שלושת המפקדים הבכירים של חמאס בדרום הרצועה

צה"ל ושב"כ חיסלו את שלושת מפקדי חמאס הבכירים בדרום הרצועה לפנות בוקר (חמישי), בתקיפת בית בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. השלושה הם ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה. צה"ל אישר את הפרטים.

בצהריים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המודיעין יוצא הדופן שהביא השדב"כ בזכות עבודה מאומצת ומקצועית, עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, אפשרו לנו לקבל את ההחלטה להוציא אל הפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל". לדבריו, "מבצע צוק איתן יימך עד להשגת יעדו: השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

אל-עטאר (40) היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת. בספטמבר 2001 תענן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים. בינואר 2002 השתתף בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילים.

אבו שימאלה היה מעורב ב-1994 בפיגוע ליד רפיח, שבו נהרג קצין צה"ל. בהמשך השתתף בפיגועי מנהרות תופת שבהם נהרגו חיילים, ובכלל זה הפיגועים במוצב אורחאן ובמוצב JVT ב-2004. גם הוא היה מעורב בפיגוע החטיפה של גלעד שליט. כמו כן היה מעורב בתכנון פיגוע התופת במעבר כרם שלום במאי 2008. בחודש שעבר היה מעורב בהוצאה אל הפועל של חדירת 13 מחבלי חמאס במנהרה שנחפרה לישראל באזור סופה.

בחמאס מיהרו להגיב. סמי אבו זוהרי, אחד מדוברי הארגון, הזהיר כי ישראל "תשלם מחיר כבר על ההתנקשות במפקדי גדודי אל-קסאם". אבו זוהרי אמר כי "הפשע הישראלי לא ישבור את רצון הפלסטינים ולא יחליש את ההתנגדות". בארגון קראו הבוקר לתושבי הרצועה להשתתף בהלוויית השלושה, בצהריים ברפיח.