חלון ההעברות היקר ביותר בתולדותיה של ליברפול

עם צירופו של באלוטלי, השחקן התשיעי (!) שמגיע הקיץ לאנפילד - קבוצת הפרמיירליג תחצה הקיץ את רף ה-150 מיליון אירו בזבוזים על רכש

מריו באלוטלי / צלם: רויטרס
מריו באלוטלי / צלם: רויטרס

מריו באלוטלי הסכים לחתוך את שכרו בכ-50% על מנת לחזור לשחק באנגליה. החלוץ האיטלקי, שצפוי לחתום מחר (ב') רשמית בליברפול שתרכוש אותו ממילאן תמורת כ-16 מיליון ליש"ט (כ-20 מיליון אירו) - אמור על-פי "האינדיפנדנט" להרוויח כ-5 מיליון אירו בעונה. באלוטלי, 24, יחתום על חוזה לשלוש שנים באנפילד.

באוגוסט 2010 נחת באלוטלי לראשונה בפרמיירליג, אז רכשה אותו מנצ'סטר סיטי מאינטר עבור 29.5 מיליון אירו. בינואר 2013 סיטי מכרו אותו למילאן עבור 20 מיליון אירו. בעונה הקודמת הוא כבש עבור ה"רוסונרי" 18 שערים והוסיף עוד 8 בישולים ב-41 הופעות בכל המפעלים.

ליברפול, ככל הנראה, מסיימת בכך את הקיץ הפעיל ביותר בתולדותיה בשוק ההעברות. מצד אחד, היא מכרה שחקנים ב-86 מיליון אירו, כשגולת הכותרת היא כמובן הוויתור על כוכבה, לואיס סוארז, לטובת ברצלונה ששילמה עבורו כ-81 מיליון אירו; מנגד, היא התחמשה בלא פחות מתשעה שחקנים חדשים - עבור סכום שיחצה את רף ה-150 מיליון אירו.

השחקן שהגיע הקיץ לאדומים עבור הסכום הגבוה ביותר הוא אדם לאלאנה מסאות'המפטון - תמורת 31 מיליון אירו. שחקן רכש אחר של ליברפול הקיץ - דיבוק אוריגי הבלגי עליו שילמה 12.6 מיליון אירו - היא השאילה בחזרה לעונה אחת לקבוצה ממנה נקנה, ליל הצרפתית, במסגרת ההסכם בין המועדונים.

באנגליה החמיאו לליברפול על עסקת באלוטלי, למרות ההיסטוריה המשמעתית שלו וסימן השאלה שעדיין קיים סביב יכולת מיצוי הפוטנציאל שלו. "בימים בהם שיין לונג עובר מהאל סיטי לסאות'המפטון עבור 12 מיליון ליש"ט, ופולהאם משלמת 11 מיליון ליש"ט על רוס מק'קורמק מלידס - ליברפול השיגה לעצמה 'גניבה' עם רכישת באלוטלי ב-16 מיליון", טען פרשן "הגרדיאן", דניאל טיילור.