יחימוביץ: "זה מטורף שמקצצים רק לעניים ומעמד הביניים"

ח"כ שלי יחימוביץ' תוקפת את הקיצוץ הרוחבי בתקציב: "בשביל מי שנפגע היום לא מקימים ועדת ששינסקי שיושבת שנה ושימועים שלוקחים עוד שנים עד שהכול יתמסמס. בשביל בני תמותה רגילים יש נוהל אחר: בום טראח הולמים"

שלי יחימוביץ' / צילום: תמר מצפי
שלי יחימוביץ' / צילום: תמר מצפי

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) קוראת לשרים להצביע נגד הקיצוץ הרוחבי בתקציב היום (א') וטוענת כי "זה מטורף שרק העניים ומעמד הביניים הנמוך ישלמו את הוצאות צוק איתן".

יחימוביץ' הגיבה לקיצוץ בתקציב ומסרה כי "היום שוב שולחת הממשלה את ידה רק לכיסים של מי שאין להם. כי זה קל. חרפה".

יחימוביץ' גם הציעה אלטרנטיבות לקיצוץ: "במקום לקצץ, למשל, בפטורים ממס (7 מיליארד שקל בשנה!) הם מעדיפים לפגוע בתלמידים שאין להוריהם כסף לשיעורים פרטיים. בחולים שאין להם כסף לביטוחים יקרים. במטופלי לשכות הרווחה. במשתמשי התחבורה הציבורית. כי זה קל. כי שם אין חברים עשירים מצוידים בלוביסטים, במשפטנים ובמומחים מטעם שיזעקו את זעקת הקוזק הנגזל. תראו באיזו קלילות נגזלים 2 מליארד שקל הבוקר מהחלשים וכמה מהומה לחצים קמפיינים וקשיים יש בדרך לגביית תמלוגים קצת יותר נורמליים מעידן עופר על ים המלח ששייך לכולנו.

"בשביל מי שנפגע היום לא מקימים ועדת ששינסקי שיושבת שנה ושימועים שלוקחים עוד שנים עד שהכול יתמסמס. בשביל בני תמותה רגילים יש נוהל אחר: בום טראח הולמים. ככה זה: בכל פעם שיש 'בור' - בין אם זה בור שכולם נורא מופתעים ממנו ובין אם זה בור שיש לו סיבה מוגדרת - תמיד ברור מהכיס של מי יבוא כיסוי הבור".

יחימוביץ' קראה לשיתוף בעול הכלכלי ואמרה כי "כשמי שיש לו יותר נותן קצת יותר, כשמי שיש לו בינוני נותן מעט, ולמי שאין לו והוא מאוד חלש - מוותרים כדי שלא יחלש יותר. כאן זה הפוך. ככל שיש לכם פחות תשלמו יותר. אני מקווה שלפיד (אוצר), פירון (חינוך), גרמן (בריאות), כהן (רווחה) - לפחות מתביישים הבוקר כשהם נשלחים להיות קבלן הביצוע של מדיניות נתניהו, על חשבונכם, בניגוד לכל הבטחה שנתנו. כמה זה מעוות שאת המיליארדים שעלה צוק איתן ישלמו רק הרעבים ולא השבעים".