קרוסריידר של טדי שגיא מתכננת לגייס 75 מיליון דולר

החברה, העוסקת באופטימיזציה של תנועת גולשים ככלי ניתוח לשוק הפרסום הדיגיטלי, צפויה להודיע מחר רשמית על כוונתה להפוך לציבורית בבורסת המשנה הבריטית (AIM), וזאת לפי שווי של 250 מיליון דולר "אחרי הכסף"

תשכחו מפלייטק, ותשאירו בצד את SafeCharge - הלחמנייה החמה הבאה מבית היוצר של טדי שגיא, נכון לרגע זה, היא קרוסריידר (Crossrider). ל"גלובס" נודע כי מחר צפויה החברה להודיע רשמית על כוונתה להפוך לציבורית בבורסת המשנה הבריטית (AIM), וזאת לפי שווי של 250 מיליון דולר "אחרי הכסף".

קרוסריידר מתכננת לגייס לקופתה 75 מיליון דולר (הצעת מכר אינה מתוכננת כרגע), וכחתם ההנפקה ישמש בנק ההשקעות Shore Capital. החברה צפויה להתחיל את הרוד-שואו כבר בשבוע הקרוב, וכך להפוך לציבורית עד אמצע ספטמבר.

קרוסריידר היא כנראה אחת החברות שעשו את המסלול המקוצר ביותר מהרגע שהוקמו ועד ליום שהונפקו, ושגיא הוא כנראה הסיבה לכך. 20 חודשים בלבד לאחר שהוקמה על ידי קובי מנחמי (מנכ"ל) ושמואלי אחדות (סמנכ"ל טכנולוגיות), נרכשה קרוסריידר על ידי שגיא תמורת 37 מיליון דולר.

המשמעות היא שבהנפקה המתוכננת שגיא עומד להכפיל פי חמישה (לפי השווי "לפני הכסף") את השקעתו בחברה. עם זאת, כשלוקחים בחשבון כי אחרי שנרכשה על ידי שגיא, החברה ביצעה שתי רכישות מהותיות במאי השנה תמורת 15-20 מיליון דולר - זה אומר שקרוסריידר תונפק לפי שווי הגבוה פי שלושה ממה שהושקע בה - עדיין לא רע עבור חברת הזנק שעד אביב 2011 כלל לא הייתה קיימת.

רווחית ורושמת שיאי משתמשים

בתחילת דרכה התמקדה קרוסריידר ביצירת פלטפורמה לפיתוח אפליקציות דפדפני אינטרנט, אך לאחר שנרכשה על ידי שגיא, ובעיקר לאחר שהשלימה את שתי הרכישות לעיל - של Ajillion ו-Definiti Media הישראליות, הפכה למתמחה באופטימיזציה של תנועת גולשי אינטרנט. זאת, בעיקר ככלי ניתוח לשוק הפרסום הדיגיטלי שגדל בקצבי ענק.

קובי מנחמי, מנכ"ל קרוסריידר, מסר ל"גלובס" כי "החברה צומחת מאז הקמתה. אני מאמין שההנפקה תבטיח את המשך הצמיחה לשנים הקרובות ותאפשר לנו להיות שחקן מוביל עולמי. אנחנו מתכוונים להיעזר בגיוס כדי להמשיך להשקיע בתחום המובייל המתפתח, ולהיכנס לשוק האסייתי. שיתוף הפעולה שלנו עם קבוצת טדי שגיא מאוד מוצלח, והוכיח את עצמו מעבר לציפיות של כולנו".

מנחמי יודע על מה הוא מדבר. לראשונה חושפת החברה את תוצאותיה הכספיות, ואלו מצביעות על הכנסות של 15 מיליון דולר ב-2013 (לפני שתי הרכישות הישראליות), עוד 29 מיליון דולר במחצית הראשונה השנה (כולל הרכישות), וצפי להכנסות של 68 מיליון דולר בכל 2014. זה אומר מכפיל הכנסות של 2.6 "לפני הכסף". כמו הרבה חברות בתחומה, קרוסריידר רווחית, ואשתקד עמד ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) שלה על 1.5 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה השנה על 8 מיליון דולר. זה אומר שולי EBITDA של 28%, ומכפיל EBITDA מוערך של 10 או אפילו חד ספרתי "לפני הכסף".

עוד מציינת החברה כי באחרונה הגיעה לשיא חדש במסגרתו היא רושמת 150 מיליון משתמשים פעילים בחודש האחרון, ו-1.8 מיליון משתמשים חדשים מדי יום. בכל רגע נתון יש לקרוסריידר כ-25,000 קמפיינים חיים של לקוחות. החברה מעסיקה 130 עובדים, רובם בישראל, והיא פועלת בשש מדינות נוספות: קפריסין, אוקראינה, רומניה, בריטניה, ארה"ב והודו.