פרטנר וסלקום יוכלו לרכוש הפקות מקור של הוט למשך שנתיים

הממונה על ההגבלים, דיויד גילה, אסר על הוט למנוע מכירה של הפקות מקור

פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום
פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום

פרטנר וסלקום מקבלות סיוע מהממונה על ההגבלים העסקיים לקראת כניסה אפשרית שלהם לתחום הטלוויזיה. הממונה, פרופ' דיויד גילה, הודיע היום (ב') על החלטתו לסייע למפעילים החדשים במסגרת התערבות בהסכמי התוכן של חברת הוט עם המפיקים.

גילה דיבר על כך בוועידת MAD האחרונה של "גלובס" בחודש יולי, והדגיש עד כמה חשוב להקל על האסדרה בעולם התוכן עבור מתחרים חדשים.

הממונה תיקן היום את תנאי "מיזוג חברות הכבלים" ואסר על הוט, למשך שנתיים, למנוע מהמפיקים למכור למתחרים חדשים בשוק הטלוויזיה הפקות מקור ששודרו בהוט בעבר.

לדברי הממונה, תיקון התנאים במועד הנוכחי צפוי להקל על כניסתם של מתחרים חדשים לתחום הטלוויזיה ונועד, בין היתר, להנמיך את המכשולים לכניסה לשוק הניצבים בפניהם כיום בתחום רכישת התוכן.

המתחרים החדשים יוכלו בשנתיים אלה לרכוש זכויות שידור של הפקות מקור ששודרו בהוט. המגבלה לא תחול על הפקות מקור שטרם שודרו, וזאת כדי לא לדכא את התמריץ להשקיע בהפקה מלכתחילה. אולם, המגבלה כן תחול על הפקות המשך ועונות חדשות של הפקות קודמות.

אסדרה זו באה במקום התנאי שנקבע במסגרת אישור מיזוג חברות הכבלים בשנת 2002, וכן בעקבות פסיקת בית הדין להגבלים עסקיים משנת 2004 בנוגע לתנאי המיזוג, לפיו נדרשה הוט להגיש לממונה לקבלת פטור מראש כל הסכם לרכישת זכויות שידור של הפקות מקור בבלעדיות.

במרוצת השנים הוגשו מספר בקשות כאלה על-ידי הוט, והממונה העניק פטור להפקות מסוימות לתקופות שונות. עתה החליט הממונה, במקום מסגרת זו של פטורים מראש, להטיל איסור גורף על מגבלות מצד הוט לעניין השימוש בזכויות השידור בהפקות המקור על-ידי המתחרים החדשים בטלוויזיה, וזאת כאמור למשך שנתיים.

הממונה ציין כי בהתאם לתנאי מיזוג חברות הכבלים, בנוגע לתכנים שאינם הפקות מקור, כגון סדרות וסרטים זרים, ספורט ותוכניות ילדים מחו"ל, נאסר על הוט להתקשר בהסדרי בלעדיות ללא אישור בית הדין או פטור מאת הממונה. זאת כדי לאפשר למתחרים נגישות לתכנים אלה ולשפר את יכולתם להתחרות בהוט.

בהפקות המקור, לעומת זאת, התעורר צורך לאזן בין עידוד ההשקעה בהפקות מקור חדשות מלכתחילה לבין המכשול לכניסה של מתחרים חדשים לתחום.