פרקליטתו של גבי אשכנזי, עו"ד שרון קלינמן: "טענות מופרכות"

"לאחר מסע הכפשות נרחב שנמשך 4 שנים וחקירה חסרת תקדים בהיקפה, שכללה האזנה להקלטות של כל השיחות שהתקיימו בלשכת הרמטכ"ל במשך כל כהונתו בניסיון לאתר מעשים פסולים כלשהם, שוב נקבע כי אין ולא היה כל ממש בטענות שהועלו נגד רא"ל (מיל') אשכנזי ביחס לביצוע 'פוטש', למעורבות שלו בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז, או ביחס ליתר הטענות שהעלה נגדו שר הביטחון לשעבר ברק. כל שנותר הוא טענה על שיחות רקע עם עיתונאים, שהן חלק מתפקידו של הרמטכ"ל, וטענה על עיכוב של 48 שעות במסירת מסמך הרפז.

"החקירה שהחלה בטענות קשות וחמורות לביצוע 'פוטש' ולניסיון לחתור תחת הדרג המדיני, ניסיון לסכל מינוי של האלוף גלנט לרמטכ"ל, קשרים עסקיים עם הרפז ועוד, הסתיימה בעיקרה בטענה על כך שבשיחות תדרוך רקע של הרמטכ"ל עם פרשנים וכתבים צבאיים, הרמטכ"ל התייחס לנושאים מסווגים, שלא דלפו ולא פורסמו על ידי העיתונאים. רא"ל (מיל') אשכנזי סבור כי טענות אלה משקפות חוסר הבנה של תפקיד הרמטכ"ל. הרמטכ"ל מתדרך כתבים צבאיים בנושאי ביטחון, לרבות בעניינים מסווגים, והדבר משרת מטרות ביטחוניות חשובות. כך נהגו ונוהגים גם כל ראשי מערכת הביטחון האחרים מאז קום המדינה וזהו חלק חשוב בתפקידו של ראש המטה הכללי. הטענה כי מדובר בעבירה היא פשוט מופרכת".

"באשר לטענה בדבר עיכוב של 48 שעות מפתיחת החקירה בעניין מסמך הרפז עד הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, העובדות בעניין ידועות משנת 2010, כשהפרשה נחקרה לראשונה, ולא עלתה אז טענה בעניין זה. רא"ל (מיל') אשכנזי הסביר כבר, כי העיכוב נבע מכך שהיה בעיצומן של הכנות לעדותו בפני ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט הטורקי, שבה אשכנזי ייצג את כל הצבא. ברור אפוא שגם בעניין זה לא בוצעה כל עבירה פלילית.

"אשכנזי מצר על כך שלצד החקירה חסרת התקדים שלו ושל לשכתו, שבה נסרקו כל השיחות האישיות והפרטיות שלו, ולא נמצא כל בסיס לטענות הקשות שהוטחו בו, לא נחקרה באופן מלא הפעילות בלשכת שר הביטחון, כולל מהלכים שביצע שר הביטחון במכוון לפגיעה ברמטכ"ל ובצבא, פרשת השמדת הקלטות בלשכת השר ופרשת הפעלת דובר מפלגת העבודה לאיסוף מידע כנגד סביבת הרמטכ"ל.

"רא"ל (מיל') אשכנזי מדגיש כי תא"ל (מיל') אבי בניהו ואל"מ (מיל') ארז וינר הם קצינים ערכיים שתרמו רבות לביטחון המדינה, והוא משוכנע כי לא ביצעו עבירה כלשהי".

"נעשה לאשכנזי עוול"

בעבר אמרה קלינמן ל"ליידי גלובס" כי "המורכבות בתיק אשכנזי גדולה הרבה יותר מההיבט המשפטי. פועלים פה כוחות מעבר לטענות המשפטיות. כל דבר מנופח מעבר לכל פרופורציה. אני מרגישה שנעשה לו עוול.

"הוא לקוח שיודע להעריך את ההתגייסות שלך וגורם לך לרצות להתגייס למענו. אתה מתחבר אליו. יש לו יכולות קיום רגשיות ואישיות נדירות. הוא אדם מאוד אנושי. אני חושבת שזה ייגמר בסדר, והוא יוכל לכל הכוחות שעומדים מולו".