רדהיל: התחלת ניסוי שלב 3 בתרופה לטיפול בגסטרואנטריטיס

גסטרואנטריטיס הינה דלקת של הרירית בדרכי העיכול, הנגרמת על-פי רוב כתוצאה מזיהום ויראלי; הסימפטומים כוללים בחילות, הקאות, שלשול וכאבי בטן

רדהיל הודיעה היום (ד') כי היא מתחילה בניסוי קליני שלב III המיועד לבחון את הבטיחות והיעילות של תרופת ה-RHB-102 בחולים הסובלים מגסטרואנטריטיס חריפה, דלקת זיהומית של דרכי העיכול הגורמת לתסמינים הכוללים, בין היתר, בחילות והקאות.

RHB-102 הינה תרופה מוגנת פטנט במתן כדור חד-יומי בעלת מנגנון שחרור מושהה של החומר הפעיל ondansetron למניעת בחילות והקאות.

גסטרואנטריטיס הינה דלקת של הרירית בדרכי העיכול, הנגרמת על-פי רוב כתוצאה מזיהום ויראלי. הסימפטומים של גסטרואנטריטיס כוללים בחילות, הקאות, שלשול וכאבי בטן. עם למעלה מ-179 מיליון מקרים בשנה בארה"ב בלבד, השוק העולמי הפוטנציאלי מוערך במעל 650 מיליון דולר בשנה.

הניסוי הקליני שלב III הינו ניסוי רנדומאלי, כפול-סמיות ומבוקר-פלצבו, אשר יערך בעד 10 מרכזים קליניים בארה"ב וצפוי לכלול 320 מטופלים מבוגרים וילדים מעל לגיל 12 הסובלים מגסטרואנטריטיס. היעד העיקרי של הניסוי הינו היעדר הקאות החל מ-30 דקות לאחר קבלת התרופה ועד לשחרור מחדר המיון.

ד"ר רוברט א. סילברמן, החוקר הבכיר אשר יוביל את הניסוי, אמר כי "אני מאד שמח לקחת חלק בניסוי החשוב הזה, בו נבחן את יעילותה של RHB-102 בטיפול בחולים המגיעים לחדר המיון של בית-החולים כאשר הם סובלים מגסטרואנטריטיס. היה ותאושר, RHB-102 עשויה להפחית את מספר הביקורים של חולי גסטרואנטריטיס בחדר המיון, בכך שתציע לחולים אלו טיפול ארוך-טווח, במתן אוראלי, אשר ניתן ליטול בנוחות בבית המטופל".

ד"ר רזה פתחי, סמנכ"ל מחקר ופיתוח בכיר ברדהיל, הוסיף: "הניסוי ממשיך ומבסס את התמקדותה של רדהיל במחלות של דרכי העיכול ובמחלות דלקתיות, ומרחיב את פעילות החברה בתחום טיפולי זה, בו ישנם צרכים רפואיים רבים ללא מענה".