סמסונג הכריזה על הפאבלט Note 4 עם מסך קעור

הנוט 4 צפוי לצאת בחודש אוקטובר בעולם וגם בישראל ■ בתערוכת האלקטרוניקה IFA הכריזה החברה גם על גלקסי נוט Edge - סמארטפון הכולל מסך הממשיך לצד המכשיר בצורה קעורה ומספק תצוגה להודעות ולאייקונים לגישה מהירה

סמסונג / צילום: צחי הופמן

חברת סמסונג הכריזה היום (ד') על הפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) - נוט 4 וגלקסי נוט Edge. סמסונג נוהגת להכריז על שני דגמי דגל בשנה: גלקסי S והנוט הכולל מסך גדול ועט מגע. הפעם החידוש הוא מסך קעור בגרסת ה-Edge. הנוט 4 צפוי לצאת בחודש אוקטובר בעולם וגם בישראל.

קטגוריית הנוט הושקה בשנת 2011, כאשר מאז בכל שנה סמסונג מכריזה בחודש ספטמבר על דגם חדש. הנוט 4 כולל מסגרת כסופה למכשיר וציפוי זכוכית למסך שאמור לתת לו תחושה של צג קעור.

לטענת החברה כאשר זכוכית ממוגנת יותר. המסך מגיע בגודל 5.7 אינץ' ברזולוציה של 2560 על 1440 פיקסלים (איכות 2K) בטכנולוגיית SuperAMOLED המספק צבעים חיים יותר (קיים בטאבלט טאב S שהושק השבוע בארץ). מצב טעינה מהירה לסוללה, המאפשר לטעון אותה ל-50% בחצי שעה במקום 55 דקות.

משקל המכשיר הוא 176 גרם, עובי של 8.5 מ"מ ומגיע ב-4 צבעים: שחור, כסוף, זהב וורוד. סמסונג משתפת פעולה עם חברת התכשיטים סברובסקי עבור כיסויים לנוט 4 עטי וגם עם חברת עטי היוקרה ונרתיקי העור - מון בלאן לייצור עטי מגע ונרתיקים.

סמסונג שיפרה את מנגנון המולטי טאסקינג המאפשר להציג שתי אפליקציות בזו זמנית על המסך, כך שניתן לשחק עם התצוגה בצורה יותר נוחה ולעבור בין אפליקציות שונות על מסך מלא. בסמסונג גם מציינים שהם שיפרו את איכות עט המגע, כך שהתחושה קרובה יותר לשימוש בעט רגיל.

המצלמה מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 3.7 מגה פיקסל, כאשר סמסונג חשבה על פתרון מעניין לצילומי סלפי, כאשר ניתן לבצע את הצילום עם נגיעת האצבע על מנגנון קטן הנמצא מתחת למצלמה הקדמית. מה שאמור לספק גישה נוחה יותר לצילום. בנוסף, סמסונג שילבה מנגנון צילום פנורומי לסלפי.

הגלקסי נוט Edge הוא מכשיר הכולל מסך הממשיך לצד המכשיר בצורה קעורה ומספק תצוגה להודעות ולאייקונים לגישה מהירה. הנרתיקים של המכשירי יחשפו את המסך בצד, כך שניתן יהיה לקרוא הודעות נכנסות.

החברה הכריזה גם על משקפיים מדגם Gear VR שפותחו על ידי אוקולוס (שנרכשה על ידי פייסבוק ב-2 מיליארד דולר בחודש מארס האחרון) הנותנות אפקט של מציאות מדומה עם מסך בגודל 175 אינץ' ממרחק 2 מטר.

הכותב הוא אורח חברת סמסונג באירוע