הסוכן שאי אפשר לעצור: 11 העברות בקיץ אחד, ב-300 מיליון אירו

הסוכן הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש תפר בחלון ההעברות כמה מהעסקאות היקרות והמדוברות ביותר - בין היתר של די מאריה, פלקאו, חאמס רודריגז ודייגו קוסטה

רדמאל פלקאו עם סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש / צילום: רויטרס
רדמאל פלקאו עם סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש / צילום: רויטרס

אחד האנשים שעשו את הקופה הגדולה ביותר במהלך חלון ההעברות של קיץ 2014, שנסגר השבוע, הוא סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש. אתר "דיאריו גול" מפרסם כי הפורטוגלי היה המתווך של 11 עסקאות, שסכומן המשותף הגיע ללא פחות מ-300 מיליון אירו.

"בהתחשב בעובדה שעמלת הסוכן המקובלת בכדורגל היא בין 5% ל-10%, הרי שמנדש הבטיח הקיץ לחברה שבבעלותו הכנסות של לפחות 15 מיליון אירו", נטען בידיעה. בנוסף, החברה של מנדש, "גשטיפיוט", שמייצגת כ-80 כדורגלנים מקצוענים - גובה עמלה של כ-5% משכרם השנתי של שחקניה.

אז מי השחקנים שעברו הקיץ באמצעות מנדש? היקר ביותר הוא חאמס רודריגז הקולומביאני, שנמכר ממונאקו לריאל מדריד בתמורה ל-80 מיליון אירו; אחריו אנחל די מאריה, שעבר מריאל למנצ'סטר יונייטד עבור כ-75 מיליון אירו; אליקים מנגאלה (מפורטו למנצ'סטר סיטי, 40 מיליון), דייגו קוסטה (מאתלטיקו מדריד לצ'לסי, 38) ופיליפה לואיז (מאתלטיקו לצ'לסי, 20) משלימים את החמישייה הראשונה.

גם עסקת ההשאלה המדוברת של רדמאל פלקאו הקולומביאני, ממונאקו למנצ'סטר יונייטד לעונה אחת בתמורה לכ-12 מיליון אירו (עם אופציית רכישה בתום עונת 2014/15) - נתפרה על-ידי מנדש, שאגב משמש גם כסוכן של מנג'ר צ'לסי ז'וזה מוריניו, ושל כוכב ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו.