התאחדות התעשיינים פנתה היום (ב') לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה שיעצור לאלתר את שביתת עובדי הרכבת בתחום המטענים, ולקיים דיון דחוף בהשתתפות נציגי הוועד, הנהלת הרכבת ההסתדרות הכללית והתעשיינים. הנזק הישיר לאחר יומיים של שביתה, על פי התעשיינים, עומד על 2 מיליון שקל "בהערכה שמרנית", אולם הנזק העקיף גבוה בהרבה.
במוצ"ש האחרון החלה שביתה של נהגי חטיבת המטענים ברכבת, ולפי הפנייה של התעשיינים מדובר בהשבתה מוחלטת של פעילות המטענים מאז. גורמים מטעם הנהלת הרכבת טוענים כי השביתה פרצה כמחאה על צעדים משמעתיים שנפתחו כנגד מספר עובדים, בין היתר בשל חשד לכאורה לשימוש בסמים, אולם בוועד העובדים טוענים כי העילה לשביתה היא הפרה לכאורה של הוראות הבטיחות דווקא מצידה של הנהלת הרכבת.
התאחדות התעשיינים טוענת כי בסכסוך העבודה המדובר הנפגע העיקרי הוא צד שלישי, קרי התעשיינים, שכן בעקבות השביתה נוצרו עומסים של מטענים בתחנות הרכבת הקרובות לנמלי הים ובתחנות השונות, מהן אמורים היו המטענים לעשות דרכיהם לתחנות אל המפעלים או לקוחותיהם.
מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, אמר היום לאחר הגשת הבקשה לבית הדין לעבודה: "רכבת ישראל, כמו גם הנמלים, הם מונופולים בשירות האזרחים והמגזר העסקי. על כן לא נסכים לשביתות פרועות, כאשר הצ'ק של המגזר העסקי חותם על עלותן".
מוועד העובדים נמסר בתגובה: "אנחנו לומדים בשעה זו את העתירה, נגיב לבית הדין ונכבד כל החלטה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.