הופקדה להתנגדויות תוכנית המתאר לבית הכרם בירושלים

תוכנית זו מאפשרת תוספת יחידות דיור לשכונה בהיקף של 1,400 יחידות דיור ■ שטח התכנית עומד על כ-930 דונם, בין רחוב זאב וילנאי ושכונת קריית משה מצפון

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את תכנית המתאר לשכונת בית הכרם. תוכנית זו מאפשרת תוספת יחידות דיור לשכונה בהיקף של 1,400 יחידות דיור.

שטח התכנית עומד על כ-930 דונם, בין רחוב זאב וילנאי ושכונת קריית משה מצפון, יער ירושלים והר הרצל מצפון מערב, רחוב שמואל בייט ושערי צדק מדרום ורחוב בגין ממזרח. נכון להיום כוללת השכונה כ-5,700 יחידות דיור.

כללי הבינוי והפיתוח בשכונה נקבעו על פי שלושה אזורים שונים בשכונה: אזור הגרעין ההיסטורי, אזור עוטף קאופמן ואזור הממוקם מצפון מערב לרחוב הרצל.

האזור הראשון, הגרעין ההיסטורי, יכלול בנייה של עד 4 קומות ויאפשר תוספת של כ-565 יחידות דיור. האזור השני שהוגדר בתוכנית, עוטף קאופמן, יכלול בנייה של עד 5 קומות ויאפשר תוספת של כ-450 יחידות דיור.

האזור השלישי, מצפון מערב לרחוב הרצל, יכלול את הבנייה הגבוהה ביותר של בין 8 ל-12 קומות. באזור זה קובעת התוכנית תוספת של כ-500 יחידות דיור למצב הקיים. נציין כי בתוכנית סומן אזור זה (האזור השלישי) כמוטה התחדשות עירונית, והועדה המחוזית ציינה כי ככל שיוגשו בתחומו תכניות לבניה רוויה בהיקף שמעבר לקבוע בתכנית הנוכחית, הן יקודמו בנפרד.

במקביל, כוללת תוכנית המתאר גם מרכיבי שימור רבים של עצים וצמחיה, בניינים, רחובות, אלמנטים ציבוריים ועוד. בנוסף, התוכנית מייעדת את שדרות הרצל למסחר וגם מסמנת ציר זה כמוטה תחבורה ציבורית.

את התוכנית יזמה עיריית ירושלים.