פריון נפלה ב-36% מחודש מאי - ומקדמת גיוס של 200 מ' ש'

גיוס שחברת האינטרנט קידמה בחודש מאי, לא בוצע בסופו של דבר ■ כעת היא מתכוונת להנפיק אג"ח הניתנות להמרה במניות החברה, ללא ביטחונות

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

לפני כארבעה חודשים קידמה חברת האינטרנט פריון גיוס אג"ח בהיקף של 350 מיליון שקל. למרות הסיכונים המאפיינים את התחום שבו פועלת החברה, זכתה ההנפקה לדירוג גבוה של ilA מינוס על ידי S&P מעלות, הגם שחברת הדירוג הדגישה את חשיפתה של פריון "לסיכונים האינהרנטיים של מגזר החיפוש באינטרנט".

הזמן חלף והגיוס טרם בוצע, אך לפחות חלק מהסיכון הטמון בפעילותה של פריון התממש בינתיים: בתחילת אוגוסט הודיעה החברה כי תוצאותיה העסקיות יושפעו לרעה מהקשחת מדיניות ענקית החיפוש גוגל, שהינה אחד מלקוחותיה העיקריים. גם כתוצאה מכך, נחתך מחיר המניה של פריון ב-36% מאז פרסום תשקיף המדף בחודש מאי.

כעת בוחנים בפריון שוב את האפשרות לגייס חוב מהציבור, באמצעות אג"ח להמרה למניות החברה. פריון אינה מעדכנת מהו היקף הגיוס, אך לפי הערכות התכנון הוא לגייס כ-200 מיליון שקל. ככל הנראה, הביקוש בשוק לאקוויטי הוא שמכתיב את סוג החוב שיונפק.

לפי תשקיף המדף שעליו תתבסס ההצעה, מדובר בסדרת אג"ח לא צמודות להמרה (סדרה י"ב) אשר הקרן שלהן תעמוד לפירעון בחמישה תשלומים שנתיים שווים, החל מ-31 במארס 2016.

האג"ח תישא ריבית שנתית קבועה בשיעור של 5%, והריבית על היתרה הבלתי מסולקת של הקרן תשולם פעמיים בשנה, ב-31 במארס וב-30 בספטמבר, בין השנים 2015-2020.

האג"ח יהיו ניתנות להמרה החל מיום הרישום שלהן למסחר ועד מארס 2020, אך בשלב זה לא פורסם יחס ההמרה. הסדרה אינה מובטחת בשעבודים כלשהם.

מנגד, פריון מתחייבת לעמוד באמות מידה פיננסיות, ובהן: הון עצמי של לפחות 120 מיליון דולר (כיום ההון העצמי של החברה הוא 222 מיליון דולר); יחס חוב פיננסי נטו של עד 2.5 ל-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות); וכן EBITDA מינימלי שלא יפחת מ-40% מסך הערך הנקוב של אג"ח סדרה י"ב.

כמו כן, בכל עת תחזיק פריון במזומנים ושווי מזומנים בהיקף שלא יפחת מ-10 מיליון דולר (בסוף הרבעון השני היו בקופתה כ-36 מיליון דולר).

"שני אתגרים"

פריון, שעוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ובמוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות, חתכה לפני כחודש את התחזית השנתית שלה, בשל מה שמוגדר כ"שני אתגרים": הראשון הוא השפעת השינוי במדיניות גוגל בכל הקשור לדפדפן כרום. גוגל הקשיחה בחודשים האחרונים את מדיניותה ומקשה על הורדת תוספים שאינם מייצורה, דוגמת סרגלי כלים ותוכנות שונות כמו אלו שפריון מספקת; השני הוא "עניין טכני", ככל הנראה באג בהגדרות תוכנה, שהוביל להפחתת מספר החיפושים דרכה.

פריון המנוהלת על-ידי ג'וזף מנדלבאום צופה כעת הכנסות שנתיות של 380-400 מיליון דולר, ירידה של כ-16% מהתחזית הקודמת, וזאת כשהתחזיות כבר כוללות את התרומה של Grow Mobile שפריון רכשה, בניגוד לתחזית קודמת שלא כללה אותן.

ה-EBITDA יגיע ל-110-120 מיליון דולר ב-2014, לעומת תחזית קודמת ל-125-130 מיליון דולר, והרווח הנקי יסתכם ב-80-90 מיליון דולר, בעוד שקודם דובר על 103-108 מיליון דולר.

פריון נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב בשווי של 443 מיליון דולר. החברה החלה את דרכה בתחום האפליקציות לדואר האלקטרוני (בשמה הקודם - אינקרדימייל) ולאחרונה השלימה את המיזוג עם חטיבת ClientConnect של חברת קונדואיט.