9 שנות מאסר למנהל תיקי השקעות לשעבר ב-SAC קפיטל

‎‎מתיו מרטומה, שהורשע במסחר על סמך מידע פנים, ישלם גם קנס בסך 9.3 מיליון דולר ■ השופט: "מדובר ברווח הגדול ביותר שנראה אי-פעם בתביעות מידע פנים"

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

‎‎מתיו מרטומה, מנהל תיקי השקעות לשעבר בחברת ‏SAC‏ קפיטל, שסירב לשתף פעולה עם הרשויות בחקירה שכוונה נגד הבוס שלו לשעבר סטיב כהן, נידון אתמול (ב') בניו-יורק ל-9 שנות מאסר בעוון מסחר על סמך מידע פנים.

‏מרטומה, בן 40, עלול היה להישפט ל-15-20 שנות מאסר בגלל גודל רווחיו הלא חוקיים. עורכי דינו טענו כי זה היה מקרה בודד, וכי מרטומה, שעבד לפני כן בקרן גידור ולו 3 ילדים קטנים, אינו ראוי לעונש כה כבד.

‏השופט הפדרלי פול גרדף פסק כי עונש של 15-20 שנות מאסר, כפי שעולה מההנחיות הלא מחייבות לשופטים, "ארוך הרבה יותר ממה שנחוץ", אך אמר כי עונש קשה מתחייב בכל זאת. "אינני יכול להתעלם ולא אתעלם מהרווח של מאות מיליוני דולרים, שהוא הגדול ביותר שנראה אי-פעם בתביעות של מידע פנים", הוא קבע.

‏זה היה אחד מגזרי הדין החמורים במשפטי השימוש במידע פנימי בארה"ב. את הרשימה מוביל מתיו קלוגר, עורך דין למיזוגים ורכישות לשעבר, שנידון ב-2011 ל-12 שנות מאסר. אחריו ברשימה ראג' רג'רטנאם, מייסד קרן הגידור גליאון, שנידון ל-11 שנות מאסר.

מרטומה נידון גם לקנס בסך 9.3 מיליון דולר, שמייצגים בונוס שהוא קיבל ובית שהוא רכש בפלורידה.