שיא חדש בארה"ב: קבוצת פוטבול נמכרה ב-1.4 מיליארד ד'

הבאפלו בילס עוברים לידיו של מיליארדר הנפט טרנס פגולה ■ עסקת השיא הקודמת בליגת ה-NFL כללה את מכירתה של מיאמי דולפינס ב-1.1 מיליארד ד'

באפלו בילס, NFL, פוטבול / צלם: רויטרס
באפלו בילס, NFL, פוטבול / צלם: רויטרס

מיליארדר הנפט האמריקאי טרנס פגולה (מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-3.3 מיליארד דולר), שמשמש כבעלים של קבוצת ה-NHL (ליגת ההוקי קרח) באפלו סאברס - מרחיב את פורטפוליו אחזקות הספורט שלו: הגיע להסכם לרכישת באפלו בילס מליגת ה-NFL.

על-פי סוכנות הידיעות "בלומברג", ישלם פגולה סכום שיא עבור רכישת קבוצת פוטבול - 1.4 מיליארד דולר. השיא הקודם נרשם ב-2009, אז נמכרה המיאמי דולפינס בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר. העסקה היקרה ביותר להעברת בעלות בקבוצת ספורט בכל הענפים, נרשמה בחודש החולף - לאחר שהושלמה רכישת לוס אנג'לס קליפרס מה-NBA על-ידי מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר, בתמורה ל-2 מיליארד דולר.

שתי הקבוצות של פגולה משחקות באותה העיר - באפלו שבמדינת ניו יורק. הצעתו של פגולה ניצחה כאלו של מתחרים מוכרים - כמו המיליארדר דונלד טראמפ, וקבוצת רכישה אותה הוביל הזמר ג'ון בון ג'ובי.

מי שמכרה את קבוצת ה-NFL לפגולה היא מרי ווילסון, שהפכה לבעלת השליטה בה לאחר מותו של בעלה ראלף ווילסון במארס האחרון. ראלף החזיק בקבוצה מאז 1959, עליה שילם בזמנו 25 אלף דולר בלבד.

באפלו בילס, כמו 31 מתוך 32 קבוצות ה-NFL - הינה ארגון רווחי: על-פי "פורבס", ב-10 השנים האחרונות הצטברו הרווחים התפעוליים של הפרנצ'ייז ל-302.9 מיליון דולר.