מה חושבים בכירי פלאפון ופרטנר על האייפון 6 של אפל?

המשנה למנכ"ל פלאפון אסף עופר: האייפון 6 אותו דבר - רק עם מסך גדול; הארנק הסלולרי - בשורה ■ יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של פרטנר: "פריצת דרך בעולם התשלומים - יש כאן את כל המרכיבים של סיפור הצלחה"

אייפון 6 / צילום: רויטרס
אייפון 6 / צילום: רויטרס

המשנה למנכ"ל פלאפון וסמנכ"ל השיווק, אסף עופר, מתייחס לראשונה להשקה של המכשיר החדש של אפל האייפון 6, וקובע כי הבשורה היחידה במכשיר היא נושא התשלומים דרך הסלולר.

"לא ראיתי חדשות גדולות מההשקה של המכשיר. זה בדיוק אותו הדבר רק עם מסך גדול יותר ועם מעבד חזק יותר. בדיוק לפי הציפייה", הוא אומר ל"גלובס".

לדברי עופר, הכניסה של אפל לעולם התשלומים דרך הסלולר (ארנק סלולרי) תעשה את העבודה ותאיץ תהליכים שיניעו את הנושא בכללותו, כיוון שעד עכשיו הדבר לא קרה בגלל שאפל לא הייתה במגרש. לדברי עופר, פלאפון השיקה שיתוף פעולה עם לאומי קארד בנושא התשלומים דרך הסלולר לפני למעלה משנה וזאת במטרה לראות איך הנושא עובד. "אין ספק שהחיבור הוא חיבור טוב ויש הרבה היגיון לחיבור בין כרטיס אשראי לטלפון הסלולרי מבחינת נוחות ואבטחה. לדעתי הכניסה של אפל תביא בשורה גדולה בתחום לחברות הסלולריות".

סמנכ"ל השיווק של פרטנר: "לאפל יש יכולת להזיז שוק"

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של פרטנר, ומי שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל השיווק של ישראכרט, מביע התלהבות רבה מהמהלך של אפל בנושא הארנק הסלולרי ומעריך שהיא תחולל שינוי גדול בשוק.

"לאפל יש יכולת להזיז שוק. מה שבלם את ההתפתחות של השוק עד עכשיו זו ההשקעה האדירה שנדרשה בצד הקופות. כשאפל אומרת 'אני פה' ומביאה איתה מאות מיליוני משתמשים שיש להם חשבון וכרטיס אשראי מופעל בסלולר, זה ללא ספק יניע קמעונאים לשדרג קופות לטכנולוגיה החדשה", לדבריו.

"דבר שני, אפל מביאה איתה בסיס לקוחות עצום - לקוחות שיש להם את מספר כרטיס האשראי והיא מנהלת איתם מערכת יחסים פיננסית. צרף לזה מנגנון אבטחה עם טביעת אצבע ותקבל פריצת דרך בעולם האבטחה של עולם התשלומים ויש לך פה את כל המרכיבים של סיפור הצלחה".

לדברי ברקת, מה שיקבע את גודל ההצלחה - זה כמה קופות יתמכו בטכנולוגיה, וזה כבר לא תלוי באפל. "צריך להבין שרשת קמעונאית מחליפה את הקופות שלה פעם ב-15 שנה והמהלך כרוך בעלויות מאד גדולות ומורכבות. מבחינת חברות הסלולר זה מבורך. התפקיד שלנו בסופו של יום זה לספק תשתית תקשורת ללקוח בכל מקום וזמן והיא תשמש אותו לכמה שיותר שימושים יומיומיים. אין ספק שכניסה של עולם התשלומים הופכת את המוצר הסלולרי ליותר נדרש ויותר שמיש ולכן זה מהלך שכולם ירוויחו ממנו".

נסביר, כי אפל תבצע את העסקה דרך האייטיונז (תוכנת הניהול וניגון המדיה שלה), כך שהחברות הסלולריות למעשה לא ירוויחו מכך דבר, אלא רק אפל שתגבה עמלה מהעברת התשלום לחברת כרטיסי האשראי. ככל הנראה החברות הסלולריות יוכלו להרוויח את העמלה שלהן ממשתמשים שלא מחזיקים מכשיר אפל. יחד עם זאת, הדחיפה של כל הקטגוריה של הארנק הסלולרי היא שחשובה בכניסה של אפל.

התשלום דרך המכשיר הסלולרי מבוסס על טכנולוגיה שקרויה NFC - Near field communication, שהיא טכנולוגיה אלחוטית לטווחים קצרים ומוטמעת בטלפונים סלולריים ובהתקנים ניידים נוספים. המכשיר הסלולרי הופך באמצעות הטכנולוגיה למכשיר סליקה מחברת הסלולר לחברת האשראי.