מכה למשטרה: יורשו של יצחק אברג'יל זוכה מרצח

מוטי חסין זוכה מהאישום כי רצח את אבי דוד ב-2011 במסעדה בבת-ים, במסגרת מאבק בין ארגוני פשיעה ■ שלמה ניאמצ'יק זוכה מרצח העבריין איציק גפן

מוטי חסין / צילום: יהושע אסף - ישראל היום
מוטי חסין / צילום: יהושע אסף - ישראל היום

בית המשפט המחוזי בתל-אביב זיכה היום (ד') את מוטי חסין מהאישום כי רצח את אבי דוד באוקטובר 2011 במסעדה בבת-ים, במסגרת מאבק בין ארגוני פשיעה באזור המרכז.

הזיכוי הוא מכה למשטרה, שחסין נחשב ליעד מרכזי שלה וליורשו של יצחק אברג'יל כראש ארגון פשיעה.

השופטים נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן-יוסף קבעו כי הראיות שהביאה הפרקליטות אינן מספיקות להוכחת אשמתו של חסין ברצח.

נוסף על חסין זוכו מרצח גם האחים שלמה ואופיר ניאמצ'יק ויצחק ז'רבי, שהם חברים בארגונו.

בתוך כך, זוכה היום שלמה ניאמצ'יק מהאישום כי רצח את העבריין איציק גפן בדצמבר 2011. גם במקרה הזה טענה הפרקליטות כי הרצח בוצע כחלק ממאבק בין ארגוני פשיעה.

בית המשפט העביר ביקורת הן על התביעה, שלדבריו חרגה בסיכומים שהגישה מהכללים וכתבה אמירות כלליות שאינן במקומן, הן על הסנגורים שהתייחסו באופן חריף אל התובע בסיכומיהם. "דעתי אינה נוחה מהתנהלות התביעה ומהתנהלות הסניגורית", ציין השופט בן-יוסף.

מעמד הכרעת הדין התנהל תחת אבטחה כבדה, ולאחר ההודעה על הזיכוי, בתחילת הקראת הכרעת הדין, פרצה מהומה בבית המשפט, והשופטים נאלצו לעזוב את האולם. הם שבו אליו להשלמת ההקראה רק אחרי דקות ארוכות שבהן התעמתו אנשי משמר בית המשפט עם הנוכחים באולם.

בכתב האישום שהוגש נגד חסין לפני שנתיים, נטען כי רצח את דוד עם הנאשמים האחרים על רקע מאבקי שליטה בין ארגוני פשע בעולם התחתון וניסיון "עריקה" של אחד מאנשי ארגונו של יצחק אברג'יל לארגון פשע מתחרה.

שמו של חסין עלה לכותרות גם סביב הירצחה של מרגריטה לאוטין ז"ל בחוף בת-ים ב-2008. לפי הערכות המשטרה, לאוטין נפלה קורבן לניסיון חיסול של חסין על-ידי ארגון פשיעה מתחרה.