אסטרטגים: זאת הסיבה שהשוק עלול לצנוח בקרוב

דיוויד ביאנקו, אסטרטג השקעות בכיר בדויטשה בנק, סבור כי שוק המניות עלול לצנוח בטווח הקרוב ולרשום תיקון מטה בטווח המיידי אם הפד ישנה את הטון וירמוז על העלאת הריביות מוקדם מהצפוי

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

שוק המניות בארה"ב עלול לצנוח בטווח הקרוב ולרשום תיקון קטן מטה בטווח המיידי אם הספולציות לגבי האפשרות שהפד יחליט בישיבת הריבית הקרובה שלו בשבוע הבא יחליט לשנות מדיניות ולהעלות את הריביות מוקדם מהצפוי, כך טוען דיוויד ביאנקו, אסטרטג השקעות בכיר בדויטשה בנק.

הספקולציות לפיהן הפד עלול לזנוח את הטון עליו הוא שמר בחודשים האחרונים ולפיו הבנק המרכזי ישמור על הריביות נמוכות למשך תקופה ארוכה, תרמו למכירת אג"ח האוצר האמריקאיות לצד לעלייה בתשואות שלהן. כעת, הסוחרים חלוקים בדעתם לגבי האפשרות שהפד ישנה מדיניות בהצהרת הריבית שתיערך ב-17 בספטמבר.

אסטרטגים אחרים בשוק מציינים כי רק שינוי של השפה שבה נוקט הפד ירמז כי העלאת הריבית הראשונה קרובה מהצפי. אחרים בשוק מציבים מסגרת זמן בתחזיות שלהם וסבורים כי הפד יתחיל להעלות ריביות בתוך כשישה חודשים, בעוד הקונצנזוס שהיה בשוק עד כה הוא שהפד יעלה את הריביות רק במחצית השנייה של 2015.

ג'יימס פולסון, מנהל השקעות בוולס קפיטל, משתייך למחנה של אלו הסבורים כי הפד ישנה את טון הדיבור שלו בשבוע הבא וירמוז על העלאת ריבית מוקדם מהצפוי. גם הוא צופה ירידה של מספר אחוזים בשוק במקרה שכזה.