רק 33% שחקנים אנגלים בליגה האנגלית

דוח: סגלי קבוצות הפרמיירליג לעונת 2014/15 כוללים 67% זרים - הכי הרבה מבין חמש הליגות הבכירות באירופה ■ לאיזו קבוצה יש הכי הרבה שחקני בית?

דניאל סטארידג' עם ראחים סטרלינג (ליברפול) / צלם: רויטרס
דניאל סטארידג' עם ראחים סטרלינג (ליברפול) / צלם: רויטרס

בסגל של מנצ'סטר יונייטד עדיין רשומים הכי הרבה שחקני בית מבין 20 קבוצות הפרמיירליג - למרות ש"השדים האדומים" שחררו במהלך חלון ההעברות את דני וולבק (נמכר לארסנל) וטום קלברלי (הושאל לאסטון וילה), והוציאו את הסכומים הגבוהים בתולדות המועדון בקיץ אחד (קרוב ל-200 מיליון אירו) על קניית שישה שחקנים חדשים. כך עולה מנתונים שאספה חברת Primetime Sport ואודותיה נכתב ב"טלגרף".

תוצרת האקדמיה של יונייטד בסגל הנוכחי של הקבוצה כוללת שבעה שחקנים שונים - בן עמוס, ג'וני אוואנס, טיילר בלאקט, רפאל, דארן פלצ'ר, יסה לינגארד ואנדאן ינוזאי. ארסנל במקום השני המשותף עם שישה שחקני בית - ביניהם ג'ק ווילשר וקירן גיבס - ביחד עם אסטון וילה. ליברפול וניוקאסל אחר-כך ברשימה, עם חמישה שחקני בית כ"א - כשאצל האדומים בולטים בעיקר סטיבן ג'רארד וראחים סטרלינג.

על-פי הדוח, 67% משחקני הפרמיירליג כיום הם "זרים" - אינם ילידי בריטניה. למרות שמדובר על ירידה לעומת הנתון שנרשם בעונה הקודמת (70%), עדיין מדובר על שיעור הזרים הגבוה ביותר מבין הליגות הבכירות: 53% בלבד בבונדסליגה הגרמנית, 47% בסרייה A האיטלקית, 45% בצרפת ורק 39% בספרד.