פרוקוגניה תרכוש מבן דב את מניותיו באפקון אנרגיית רוח

החברה של צחי סולטן וניר פלג ממשיכה לפתח פעילותה בתחום ■ הנרכשת מחזיקה בפרויקטים להקמת טורבינות רוח לייצור אנרגיה בהיקף 21.3 מגוואט

צחי סולטן / צלם: תמר מצפי
צחי סולטן / צלם: תמר מצפי

צחי סולטן וניר פלג ממשיכים לפתח את פעילות אנרגיית הרוח בחברת פרוקוגניה בשליטתם, שעדכנה הבוקר כי חתמה מזכר הבנות לרכישת 49% מפעילות אנרגיית רוח בהשקעה הצפויה לנוע בין 10 ל-20 מיליון שקל. מניית פרוקוגניה הגיבה לעדכון בעלייה של כ-8%.

במסגרת העסקה, פרוקוגניה מתכננת להיכנס לשותפות עם זרוע האנרגיה הירוקה של חברת אפקון, שבשליטת משפחת שמלצר, ולרכוש את חלקו של ד"ר אלי בן דב בחברת אפקון אנרגיית רוח.

תשלום התמורה לבן דב יתבצע במספר אבני דרך, הכוללות מקדמה של 5 מיליון שקל ותשלום של 2.5 מיליון שקל שיועברו בהתאם לתשלומים מחברת החשמל, לה צפוי להימכר החשמל ממתקני החברה. התשלום האחרון יהיה בין 2.5-12.5 מיליון שקל, וייקבע לפי נוסחאות שיסוכמו כך שיבטיחו שיעור תשואה פנימי ריאלי על ההון של 11.5%.

השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות וכמה תנאים, כאשר לאפקון קיימת זכות סירוב ראשון וזכות הצטרפות למכירה. לפיכך, בפרוקוגניה ציינו כי "היקפה הסופי של העסקה אינו ברור בשלב זה, ואף לא ודאי שהיא תצא לפועל".

החברה הנרכשת מחזיקה בפרויקטים להקמת טורבינות רוח לייצור אנרגיה בהיקף כולל של 21.3 מגוואט, בקיבוצים מעלה גלבוע ודגניה, ומדוחות אפקון ל-2013 עולה כי רשמה הפסד של 1.9 מיליון שקל. באחרונה עדכנה אפקון על השלמת סגירה פיננסית בהיקף של כ-200 מיליון שקל להקמת שתי חוות הרוח - חוות גלבוע וחוות סירין (בדגניה), כאשר המממן העיקרי הוא בנק הפועלים, שיעניק 160 מיליון שקל. החווה בסירין תכלול 11 טורבינות בהספק מותנה של 9.35 מגוואט, וזו בגלבוע תכלול 14 טורבינות בהספק של 11.9 מגוואט.

אם החברה תעמוד בלוחות הזמנים לקבלת רישיונות ייצור החשמל, היא תקבל רישיונות קבועים בתעריף של 48.51 אגורות לקילוואט, והיא מעריכה כי היקף התמורה השנתי בגין מכירת החשמל יעמוד על 22-26 מיליון שקל.

ניר פלג, יו"ר פרוקוגניה, מסר כי "הכניסה לתחום הרוח בישראל הינה חלק מהאסטרטגיה שגובשה בפרוקוגניה, ואנו גאים להצטרף כשותפים לפרויקט הראשון שיוקם בתחום הרוח בישראל".

רכשה באחרונה פעילות סולארית

כוונתה של פרוקוגניה להיכנס לפעילות בתחום אנרגיית הרוח מדווחת כמה שבועות לאחר שהבטיחה גיוס של כ-32 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח להמרה, המיועדים למימון רכישת פעילות האנרגיה הסולארית של חברת סאן טים, המחזיקה במתקן סולארי גדול של כ-9 מגוואט בתלמי יוסף, ובכמה מתקנים קטנים נוספים.

האג"ח שגויסו נושאות ריבית שנתית קבועה של 4%, ובמקרה שיתקיימו כל התנאים לעסקת המיזוג עם סאן טים, והיא תושלם בקרוב, תורה פרוקוגניה על המרת האג"ח למניות החברה לפי שער של 20 אגורות למניה, או לפי המחיר הממוצע בשוק ב-20 הימים שקדמו להמרה, בניכוי 10% - לפי הנמוך ביניהם.