קבוצת עזריאלי רכשה נכס חמישי ביוסטון בכ-76 מיליון ד'

המבנה מושכר במלואו, רובו לשני שוכרים, לטווח של כעשר שנים ■ ההכנסה נטו תעמוד על כ-5.3 מ' ד' לשנה, והנכס צפוי להניב תשואה של כ-7%

דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר
דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר

קבוצת עזריאלי מרחיבה את פורטפוליו הנדל"ן המניב שלה מעבר לים. הבוקר הודיעה הקבוצה, שמנוהלת על-ידי יובל ברונשטיין, על השלמת רכישה של מבנה משרדים ביוסטון, טקסס, תמורת 76 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל). זהו הנכס החמישי של הקבוצה בעיר האמריקאית, שבה מרוכזים רוב נכסיה בחו"ל (83%).

הרכישה הנוכחית היא של מבנה בן ארבע קומות בשטח של כ-21 אלף מ"ר באזור WESTBELT ביוסטון, שאותו רכשה הקבוצה מהתאגיד האמריקאי AG 8 WEST CENTRE. נכון להיום, המבנה מושכר במלואו, ורובו המכריע של השטח (99%) מושכר לשני שוכרים בחוזים לטווח ארוך של כעשר שנים.

קבוצת עזריאלי דיווחה כי הסכמי השכירות כוללים מנגנונים קבועים לעליית שכר דירה לאורך כל תקופות ההסכמים, כך שה-NOI (ההכנסה נטו מהנכס) יעמוד מדי שנה על כ-5.3 מיליון דולר בממוצע, והנכס צפוי להניב תשואה שנתית של כ-7%.

כ-65% מעלותה הכוללת של העסקה - כ-49 מיליון דולר - ימומנו באמצעות הלוואה שתוענק לעזריאלי מגוף בינלאומי. מדובר בהלוואה לתקופה של חמש שנים בריבית שנתית של כ-3.16%. את היתרה תממן הקבוצה ממקורות עצמיים.

לקבוצת עזריאלי, שרוב פעילות הנדל"ן שלה היא בישראל, פורטפוליו מצומצם יחסית של נכסים מניבים בחו"ל, ואלה מהווים רק כ-7% מנכסיה (נכון לסוף יוני 2014). כאמור, להוציא פרויקט אחד באנגליה, כל נכסיה המניבים של עזריאלי בחו"ל הם ביוסטון, טקסס.

ענקית הנדל"ן המניב רשמה בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2014 רווח נקי של כ-467 מיליון שקל, בדומה לרווח שרשמה במחצית המקבילה ב-2013. ברבעון השני נרשמה ירידה של כ-6% ברווח, ל-258 מיליון שקל, אך לצד זאת המשיכה להציג גידול ב-NOI (הרווח התפעולי הנקי), שצמח בכ-1.5% ל-281 מיליון שקל. גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (FFO) בתחום הנדל"ן צמח ברבעון בכ-3.8%, לכ-193 מיליון שקל.

בבחינת מגזרי הפעילות של החברה עולה, כי פעילות המרכזים המסחריים והקניונים בישראל תרמה לעזריאלי רווח של כ-177 מיליון שקל ברבעון, בעוד שפעילות הנדל"ן המשרדי תרמה רווח של כ-78 מיליון שקל - גידול של יותר מ-5% ביחס לרבעון המקביל.

פעילות הנדל"ן המניב בארה"ב תרמה לקבוצה רווח לפני מס של 26 מיליון שקל, בעוד שפעילות השיווק והמסחר בסונול תרמה לה רווח של כ-36 מיליון שקל ברבעון, לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.