ביקרה את צה"ל, הודחה מגל"צ - ותאתר את מנהל גלגלצ

רונית כפיר הודחה מהגשה בגלי צה"ל ב-2006, לאחר שביקרה בשידור את פעולות צה"ל במלחמת לבנון השנייה ■ תמונה לוועדת האיתור למנהל גלגלצ

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, מינה את רונית כפיר להיות חלק מוועדת האיתור שתמליץ לו על מנהל לתחנת גלגלצ.

כפיר הודחה מהגשה בגלי צה"ל בשנת 2006, לאחר שביקרה מספר פעמים בשידור את פעולות צה"ל בלבנון בזמן מלחמת לבנון השנייה.

מפקד התחנה דאז, אבי בניהו, הדיח אותה לאחר שידור בו מתחה ביקורת על המונח "בנק מטרות", במסגרתו אמרה כי "זה נשמע כל-כך בנקאי או כלכלי, 'בנק מטרות', כאילו שאין בבנק המטרות ילדים בני שלוש".

מאז הודחה כפיר היא לא שבה לגלי צה"ל, אך שידרה בתחנת רדיו אקו 99FM ואף זכתה על פעילותה שם בפרס.

חברי הוועדה הנוספים שיאתרו את מנהל גלגלצ הם מפקד גלי צה"ל לשעבר, משה שלונסקי; ראש המטה של ירון דקל, אודי ירושלמי; ועורך המוזיקה ואיש הרדיו, דני סידס.

הוועדה תחל את פעילותה באופן מיידי ותגיש את המלצותיה למפקד התחנה תוך מספר שבועות. מטרת הוועדה היא לאתר מועמדים ראויים, למיינם ולבסוף להציג למפקד התחנה מספר מועמדים מובחר, מהם מפקד התחנה יתרשם באופן אישי".

מהתחנה נמסר כי "על כל המועמדים יהיה לעמוד במספר קריטריונים ותנאי סף, בהם: חובה שיהיו בעלי היכרות מעמיקה עם עולם התרבות והמוזיקה הישראלי על רבדיו השונים, היכרות טובה ועדכנית עם עולם התרבות/המוזיקה הבינלאומי, היכרות עם תעשיית המוזיקה בארץ ודרישות נוספות אשר נקבעו על-ידי חברי וועדת האיתור".

נזכיר כי לפני מספר חודשים הודיעה דלית עופר, מנהלת גלגלצ, למפקד גלי צה"ל, ירון דקל, על רצונה לסיים את תפקידה בגלגלצ, וזאת לאחר 8 שנים בתפקיד.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "רונית כפיר שירתה בתחנה כחיילת ובמשך שנים רבות לאחר מכן עשתה עוד מגוון רחב מאוד של תפקידים בגל"צ ובגלגלצ. השיקול היחיד לצרפה לוועדת האיתור היה מאחר שמדובר בראש ובראשונה באשת מקצוע מעולה ומוערכת מאוד, שמכירה את פעילותה של גלגלצ על בוריה".