מניית היום: מזנקת בכ-10% בעקבות הצלחה בניסוי

קבוצת HBL ושותפתה האמריקאית Bio Time מדווחות היום כי סלקיור נוירוסייאנסס קיבלה תוצאות סופיות חיוביות בסדרת ניסויי יעילות ובטיחות פרה קליניים של מוצר ה-OpRegen

מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס
מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס

חברת סלקיור נוירוסייאנסס הישראלית, הדסית ביו , נערכת להתחלת ניסויים קליניים במוצר החברה, ה-OpRegen, לטיפול חדשני בעזרת תאי גזע עובריים אנושיים במחלת התנוונות רשתית העין.

קבוצת HBL ושותפתה האמריקאית Bio Time מדווחות היום כי סלקיור נוירוסייאנסס (Cell Cure Neurosciences) קיבלה תוצאות סופיות חיוביות בסדרת ניסויי יעילות ובטיחות פרה קליניים של מוצר ה-OpRegen אשר בוצעו בהתאם להנחיות ה-FDA ועל ידי חברות מחקר קליני (CROs) מובילות.

תוצאות הניסויים שהושלמו בהצלחה ישמשו כעת את סלקיור לקראת הגשת IND ל- FDA עבור ניסוי Phase I/IIa בחולי ניוון רשתית תלוי גיל (dry-AMD) באמצעות תאי גזע שפיתחה סלקיור.

סלקיור, המוחזקת על ידי קבוצת HBL ב-21.2% מהון המניות, עוסקת במחקר ופיתוח בתחום של טיפול במחלות נוירודיגרטיביות על דרך של החלפת תאים, כשמטרותיה העיקריות הן פיתוח מוצר לטיפול בהתנוונות של רשתית העין, הכוללת התנוונות מאקולרית (AMD). ה-OpRegen הינו מוצר לטיפול בהתנוונות של הרשתית הכולל התנוונות מאקולורית של תאים הממוקמים במרכז רשתית העין והמבוסס על תאי פיגמנט בחלק האחורי של רשתית העין.

הגורם העיקרי למחלת ה-AMD הינו מוות תאי ה-RPE הנמצאים מתחת לרשתית ותומכים בה. הטיפול הייחודי שפיתחה חברת סלקיור לריפוי מחלת ה-AMD מהסוג היבש, Dry-AMD, הינו השתלת תאי פיגמנט של הרשתית, תאי RPE, המופקים מתאי גזע עובריים. הטיפול הרפואי הינו הליך במסגרתו מוזרקים תאי RPE המיועדים לחדש ולהחליף את תאי ה-RPE המתנוונים בעין של החולה ולעצור את התקדמות המחלה. כיום אין מקור זול ופשוט יחסית להספקת תאי RPE, בעוד שתאי גזע עובריים הינם מקור המאפשר קבלת כמות בלתי מוגבלת של תאי RPE. כמו כן, כיום אין טיפול רפואי מאושר למחלת ניוון מקולרי מהסוג היבש.