יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מאיים בשביתה כללית במשק

(עדכון) - ניסנקורן: "אם לא תהיה הליכה משותפת לצמצום פערים ולא תפסיק ראיית העובדים כשקופים - נגיע לשביתה כללית במשק" ■ ועד עובדי רש"ת השבית היום את נתב"ג בשביתת הזדהות עם עובדי הדואר השובתים

אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר
אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מאיים היום (ה') להשבית את כל המשק אם לא תהיה התקדמות במו"מ מול עובדי הדואר, שכבר שובתים, כמו גם התקדמות בסוגיית שיפור תנאיהם של עובדי הקבלן וסוגיות נוספות ביחסי העבודה במשק.

"אם לא תהיה הליכה משותפת לצמצום פערים ולא תפסיק ראיית העובדים כשקופים - נגיע לשביתה כללית במשק", אמר היום ניסנקורן.

שביתת הזדהות בנתב"ג

היום הושבת נתב"ג בשעות 11:00-14:00 כאות הזדהות עם עובדי הדואר. בניגוד לטענות שהשמיעו הבוקר נוסעים לפיהן השביתה הוקדמה בחצי שעה - כלומר החלה בשעה 10:30 בבוקר ולא בשעה 11:00 כפי שהכריז אתמול ועד העובדים - ישנם נוסעים שטוענים כי השביתה החלה בדיוק בשעה 11:00.

כך או כך, במהלך השביתה לא היו המראות מנתב"ג ופריקת מזוודות מטיסות חוזרות שנחיתתן מתאפשרת למעט מטען של טיסה אחת: טיסת אל על מספר 610 ממוסקבה ועליה 12 הורים לחיילים בודדים שלחמו ב"צוק איתן" תטופל, כך נמסר מועד העובדים, במועד וללא דיחוי למרות השביתה וזאת על פי החלטת ועדת החריגים של ועד עובדי רש"ת.

בהנהלת רשות שדות התעופה בחרו שלא להגיב לשיבושים בנמל כאות הזדהות עם עובדי רשות הדואר. "הנמל מתנהל כנמל בשיבושים וייקח כמה שעות טובות להחזיר אותו לתפקוד שגרתי", אמר גורם ברש"ת.

ישראלים הממתינים במתחם מקבלי הפנים בנמל מדווחים כי לעתים הם רואים נוסעים שיוצאים עם מזוודות ולעיתים נוסעים שיוצאים זועמים בלי מזוודות. "עד לפני כשעה ראיתי אנשים שיוצאים בלי מזוודות, ועכשיו אני רואה אנשים שיוצאים עם מזוודות", כך מעידה ישראלית הממתינה ברגעים אלה באזור מקבלי הפנים. עוד לדבריה, נוסעים שיצאו בלי מזוודות, יצאו עם מכתב המאשר להם להגיע לנמל לאסוף את הכבודה שלהם בשעה מאוחרת יותר.

שביתת הזדהות ברשות המסים

עובדי המיחשוב של רשות המסים (שע"ם) השביתו היום גם הם את העבודה ברשות המסים, לאות הזדהות עם מאבק עובדי הדואר המוחים על תכנית ההתייעלות בדואר, ועל הפגיעה בהם במסגרת ההתייעלות. במסגרת עיצומי עובדי הרשות הושבתו כל מערכות המחשבים של הרשות, הופסקו הליכי גבייה, ולא ניתנו שירותים לקהל הרחב.