מט"ח: הדולר היציג ננעל ללא שינוי על 3.649 שקלים

האירו היציג נחלש ב-0.5% וננעל ב-4.7014 שקלים ■ הפד הודיע אתמול כי הוא מצמצם את רכישות האג"ח ומותיר את הריביות ברמה אפסית לזמן ממושך

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

המסחר במט"ח התאפיין היום (ה') במגמה מעורבת, כאשר מחד הדולר היציג ננעל ללא שינוי מול השקל ב-3.649 שקלים, ומנגד האירו היציג נחלש ב-0.5% ל-4.7014 שקלים. ברקע היתה הודעת הפד אתמול לפיה הוא ממשיך לצמצם את רכישות האג"ח החודשיות ומותיר את הריביות ברמה אפסית.

הבנק המרכזי של ארה"ב הזים אתמול את החשש בשווקים והודיע כאמור כי הוא מותיר את הריביות ברמה אפסית למשך זמן ממושך לאחר סיום תוכנית רכישות האג"ח. בכך הפד מאותת לשווקים כי אין בכוונתו לשנות מדיניות מוקדם מהצפוי - לפני המחצית השנייה של 2015.

יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה כי אומנם חל שיפור בשוק העבודה אך עדיין אנשים רבים מתקשים למצוא תעסוקה משום שאין מספיק משרות. לדבריה, העלאת הריביות תלויה בנתונים הכלכליים ולא בלוח זמנים מסוים.

הפד העלה את תחזית הריבית וכעת צופה כי היא תעמוד על 1.375% בסוף 2015. זאת בהשוואה לתחזית הקודמת בחודש יוני שעמדה על 1.125%. חברי הפד מעריכים בנוסף כי הריבית תעלה לרמה של 3.75% בסוף 2017 בעוד האינפלציה צפויה לעלות מעבר ל-2% באותה שנה.

ב-FXCM ישראל מציינים היום כי "הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה והוא בוחן את רף 3.65. גם בעולם הדולר ממשיך לבסס את כוחו, כאשר מדד הדולר נושק לרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2010. התחזקותו של הדולר בעולם ובזירה המקומית ביממה האחרונה נרשמה למרות שאמש, בתום דיוני הריבית החודשיים, הבנק הפדרלי לא חידש דבר וחזר על הצהרתו הקבועה לפי הוא יותיר את הריבית ברמת אפס למשך תקופה ממושכת גם לאחר סיום ההרחבה הכמותית. רמה של 3.67 שקלים בהחלט עשויה להיות רמה שבה יבחרו חלק מהספקולנטים לממש רווחים, לפני הירידה בנפחי המסחר בשוק המקומי לרגל החגים".