בדקנו את האייפון 6 - האם הוא בכלל שווה את הכסף שלכם?

המכשירים החדשים מבית אפל ינחתו בישראל בסוף אוקטובר ויעלו 3,500-4,200 שקל בחנויות ■ אילו שיפורים יש בסמארטפון החדש לעומת הדור הקודם?

אייפון 6 מול אייפון 5S / צילום: צחי הופמן
אייפון 6 מול אייפון 5S / צילום: צחי הופמן

הגאדג'טים הכי חמים בימים אלו בעולם הם האייפונים 6 ו-6 פלוס, שכבר מכרו 4 מיליון יחידות בהזמנה מוקדמת בתוך 24 שעות. "גלובס" קיבל את האייפון 6 להצצה קצרה והתרשם מאוד מהשדרוג שאפל עשתה לאחד הסמארטפונים הטובים בשוק.

בניגוד לשנים קודמות, הישראלים צפויים לחכות קצת יותר מחודש בלבד עד להשקה הרשמית של האייפונים דרך היבואניות הרשמיות וחברות הסלולר, כאשר הדגמים החדשים ינחתו כאן בסוף אוקטובר. המחירים הצפויים בחנויות הסלולר יעמדו על 3,500 שקל לגרסת האייפון 6 עם 16 ג'יגה ו-4,200 שקל לאייפון 6 פלוס עם אותו נפח זיכרון. המחירים אצל חברות הסלולר עלולים להיות יקרים קצת יותר.

האייפון 6 אותו בדקנו מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' עם רזולוציה של 1,334 על 750 פיקסלים. אייפון 5S הגיע עם מסך בגודל 4 אינץ' עם רזולוציה של 1,136 על 640 פיקסלים. באייפון 6 יש הרבה יותר שטח על המסך לתצוגה, התמונה יותר בהירה, אבל קשה להגיד שההבדל בין האייפון 6 ל-5S באיכות המסך הוא משמעותי. התמונה עדיין מצויינת, זוויות הצפייה יותר טובות, כאשר אפשר לשים לב שכשמסתכלים מהצד על מסך המכשיר, הצבעים נשארים בגוון המקורי שלהם.

אחד הדברים שאהבנו מאוד במסך, היא האופציה לגעת (לא להקליק) פעמיים על כפתור הבית של האייפון בשביל לכווץ לחצי את גודל המסך. במקרה הזה, התמונה, למשל בשימוש בדפדפן האינטרנט, יורדת לחלק התחתון של המסך, וכך קל להגיע עם האצבע לכל האזורים בתמונה, מבלי להתאמץ. פשוט רעיון טוב שעובד בצורה מוצלחת.

אחד ההבדלים המשמעותיים הוא העיצוב, האייפון מגיע בעובי של 6.9 מ"מ לעומת 7.6 מ"מ ב-5S. המשקל קצת יותר כבד - 129 גרם לעומת 112 גרם, אבל קשה להגיד שמרגישים את עודף המשקל הזה. לטעמנו האייפון 6 מרגיש קל ביד, הוא נעים למגע, במיוחד בזכות הפינות המעוגלות ולא המרובעות הקיימות ב-5S.

עוד שינויים בעיצוב מתייחסים לכפתור הנעילה שזז מהחלק העליון של האייפון לצד בפינה השמאלית, גם כאן הסיבה היא המסך שגדל. בצורה הזו, ניתן להגיע לכפתור מבלי להתאמץ עם האצבע. שינוי אחר הוא בעדשת המצלמה, שעכשיו בולטת יותר, אבל לא ראינו בעיה בהנחת הטלפון על השולחן ולסמארטפון אין גיבנת. המצלמה עדיין מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל עם שיפורים שונים ביכולות הצילום, אבל זוהי נקודה שעדיין לא יצא לנו לבדוק.

הרמקול של המכשיר עדיין ממוקם בחלק התחתון, אנחנו חושבים שהוא ממש טיפה יותר טוב מגרסת ה-5S. הסוללה מגיעה עם קיבולת של 1,810 מיליאמפר לעומת 1,560 מיליאמפר. לפי דיווחים, זמן העבודה נשאר זהה והכוונה כאן שהסוללה לא תשרוד יום שלם. גם בנושא זה נדווח בסקירה מלאה שנערוך למכשיר. מבחינת יכולות חומרה, האייפון 6 קיבל מעבד חדש, A8, והתוצאות נראו לנו בהחלט טובות.

המסקנה מהצצה הראשונה שלנו, שהאייפון 6 הוא שדרוג משמעותי מאוד אפילו לבעלי האייפון 5S, וגם צרכנים שמחזיקים סמארטפוני אנדרואיד יכולים לשקול לעבור סוף סוף לאייפון עם מסך בגודל נוח לשימוש.

אייפון 6 מול אייפון 5S / צילום: צחי הופמן
 אייפון 6 מול אייפון 5S / צילום: צחי הופמן