ארדן: אתמוך בחוק לשידור ערוץ i24news בישראל

שר התקשורת לא מתכוון ליזום חוק בנושא, אך הוא יתמוך בהצעת חוק פרטית אם תוגש ■ הערכה: גם רה"מ נתניהו יביע תמיכה בהצעת חוק כזו

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר התקשורת גלעד ארדן יתמוך בהצעת חוק פרטית שתאפשר לרשת הטלוויזיה הבינלאומית i24news לשדר בפלטפורמות הישראליות.

ל"גלובס" נודע כי ארדן, שהביע את תמיכתו זו בפורומים שונים, מתנה אותה בקביעת רף מסוים של עיסוק בישראל, על מנת שלא לפגוע בשידורי החדשות של הערוצים הישראליים.

למרות שארדן תומך בשידורי הרשת בישראל, אין בכוונתו ליזום חוק שיאפשר זאת מתוך משרד התקשורת, וההערכה היא כי בערוץ שוקדים במרץ כדי לקדם חקיקה פרטית בנושא, בין היתר בסיוע משרד הלוביזם גורן-עמיר.

ההערכה היא כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנועד עם מנכ"ל הערוץ פרנק מלול, יביע תמיכה בהצעת חוק כזו.

רשת i24news, המשדרת מיפו לרחבי העולם ב-3 ערוצים בערבית, באנגלית ובצרפתית, מנועה מלשדר בישראל מסיבות רגולטוריות. האיסור על השידור גובה על-ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, שטען בחוות-דעת שהוציא כי אם הערוץ ישודר בכל זאת בישראל, יש להחיל עליו את מלוא הרגולציה החלה על ערוצים ישראלים, משום שהוא משדר מישראל וזיקתו למדינה ברורה. מפיק עצמאי שמקבל רישיון חייב לקבל אישור של המועצה, והוא חייב להבהיר כי הוא בלתי תלוי וחף ממעורבות של בעל חברת הכבלים.

לדברי עו"ד ליכט, "בעל השליטה בערוץ הוא גם בעל השליטה בהוט עצמה (פטריק דרהי, ל"א), והוא אף בעל השליטה בחברת תקשורת סלולרית גדולה ובספקית שירותי אינטרנט. החזקה משותפת של בעל השליטה בערוץ חדשות והן בתשתית המעבירה את השידור, סותרת את הרעיון המרכזי המנחה את הרגולציה של תחום החדשות. החזקה כזו אף סותרת את רעיון ביזור השליטה בתקשורת בכלל, ואף את הרעיון שבבסיס חוק הריכוזיות".

בערוץ i24news סירבו להגיב. במשרד התקשורת אישרו את הדברים.