ד"ר אניה אלדן מונתה לנהל את תוכנית החממות החדשה

ד"ר אניה אלדן, בעבר מנכ"ל חברת Widemed הבורסאית, המשנה למנכ"ל חברת שרפק טכנולוגיות ושותפה בקרן פלטינום, מונתה לראש תוכנית החממות. אלדן מחליפה בתפקיד את יוסי סמולר, שהודיע על פרישתו לפני מספר חודשים, לאחר חמש שנים.

אלדן נבחרה במכרז פומבי. עם מינויה, הגדרת התפקיד של מנהל תוכנית החממות תורחב, ואלדן תהיה האחראית על כל תחום השקעות הסיד בלשכת המדען. משרד המדען הראשי עובר בימים אלה רפורמה במסגרתה יהפוך לרשות עצמאית כפופה למשרד הכלכלה, במקום ליחידה ממשלתית. חילופי בעלי התפקידים ותיאורי התפקידים הם כנראה חלק מן הרפורמה הזו.

אלדן היא דמות מוכרת למשקיעים בתחום הטכנולוגיה בבורסה בתל אביב. היא הייתה בתחילת שנות ה-2000 משנה למנכ"ל שרם פודים טכנולוגיות, ועזבה במקביל לפרסום תוצאות מאכזבות של הקבוצה. במקביל שימשה כשותפה מנהלת בקרן פלטינום, עד שמוזגה עם קרן נוריון.

לאחר מכן, אלדן ניהלה את חברת המחשוב הרפואי ויידמד (היו"ר באותה התקופה היה שוקי גלייטמן, שניהל את שרפ"ק טכנולוגיות כשאלדן הייתה המשנה), כך שיש לה נגיעה גם לתחום מדעי החיים לצד תחום הטכנולוגיה. אלדן הובילה את הנפקת החברה ב-2007, הצליחה להשיג הסכם שיווק עם תאגיד GE, אך החברה לא הצליחה להתרומם, ואלדן עזבה.

מאז 2012 מנהלת אלדן את כנס המוח הבינלאומי Braintech. אלדן היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב ו-MBA מאוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת תל אביב.

המדען הראשי, אבי חסון, ציין כי "אניה מביאה איתה לתפקיד החדש הרבה שנות ניסיון של מעורבות פעילה וישירה במחקר ופיתוח טכנולוגי, במגוון רחב של תחומים, וכן ניסיון רב בהקמה וניהול של חברות היי-טק ישראליות ועבודה מול חברות זרות".