45 מיכל צור-שלו נשיאת קלטורה

היזמית המצליחה ביותר בהייטק הישראלי, ממנהלות ההייטק המבטיחות בעולם. הובילה השנה גיוס של 47 מיליון דולר, ורכשה את חברת טיוינצ'י

השנה האחרונה הייתה השנה של מיכל צור-שלו, לפחות בכובעה כנשיאת קלטורה (Kaltura) וכאחת מארבעת המייסדים. החברה, שמפתחת פלטפורמה להטמעת קבצי וידיאו (תמונה וקול), גייסה בפברואר האחרון 47 מיליון דולר - הון עתק במונחי חברות הזנק - ובכך אותתה כי לא מדובר בעוד חברת הייטק שנלחמת על חייה, אלא עומדת בזכות עצמה ומתקרבת להנפקה בשוק ההון האמריקאי לפי שווי של מאות מיליוני דולרים.

זמן קצר אחרי הגיוס רכשה קלטורה עמיתה ישראלית ששמה טיוינצ'י (TVinci) תמורת עשרות מיליוני דולרים, וסימנה לציבור משקיעיה כי אינה מתכננת לנוח על זרי הדפנה של הגיוס האחרון - ממש כמו שהמייסדת שלה לא ממש עוצרת בדרך להגשמת מטרותיה.

הצלחת קלטורה מיצבה את צור-שלו כמנהלת והיזמית המצליחה ביותר בהייטק הישראלי, וכאחת מעשר מנהלות ההייטק המבטיחות בעולם. לפני שהקימה את קלטורה הקימה ומכרה תמורת 145 מיליון דולר את סיוטה (Cyota), מפתחת פתרונות אבטחה, שמייסד אחר שלה היה נפתלי בנט, שר הכלכלה. צור-שלו הייתה אז רק בת 32, והדבר האחרון שרצתה לעשות אחרי אקזיט זה לנוח. תוך זמן קצר יחסית חברה לשלושה יזמי הייטק נוספים, וכך נולדה קלטורה.

במקרה וקלטורה תימכר, כפי שצור-שלו העידה בעבר, היא תקים מיד את החברה השלישית שלה. עכשיו רק צריך לחכות ולראות איך תיקרא ומה תעשה, כי לאור ההיסטוריה של צור-שלו, קיימת סבירות גבוהה מאוד שזה יקרה.

המהלך המשמעותי שלי השנה: "בעקבות הגיוס המשמעותי שהשלמנו בתחילת השנה, השקענו גם במוצרים חדשים וגם בשווקים חדשים. פתחנו משרדים והתחלנו בפעילות מכירה משמעותית באסיה ובברזיל, והרחבנו את הפעילות הקיימת שלנו בארה"ב ובאירופה. השנה תגדל החברה מ-250 עובדים לכ-400".

רגע אושר שחוויתי השנה: "כשנסעתי עם כל המשפחה לטיול אופניים לקולורדו. טיפסתי על השבילים בהרי הרוקי היפים עם המשפחה שלי".

שורה משיר אהוב: "'שתי דרכים התפצלו ביער צהוב, ומצטער, לא יכולתי לבחור בשתיהן... שתי דרכים התפצלו ביער צהוב, ואני לקחתי את זו הפחות מתוירת, וזה עשה את כל ההבדל'. מתוך השיר The Road Not Taken מאת רוברט פרוסט.*אני תמיד נזכרת בו כשאני ניצבת מול המון אופציות, ולא יכולה לבחור את כולן. אנחנו עומדים כל הזמן מול דילמות והחלטות בחיים הפרטיים, בעסקים ובפוליטיקה. האתגר הוא שהרבה פעמים צריך להחליט ולבחור דרך אחת, ולפעמים, (לא לעתים קרובות מדי), את הדרך הפחות פשוטה".

רגע שיא השנה: "קלטורה קונקט - אירוע חוויית הווידיאו שקיימנו בניו יורק, שכינס יותר מ-1,200 לקוחות, שותפים וחברי קהילה, שבאו לשמוע מה הכי חדש וגדול אצלנו, לפגוש זה את זה ולפגוש 'קלטורנים'. לא קל להפיק אירוע כזה ברמה עולמית, והצוותים שלי וכל החברה הפיקו הכול".

עצה למנהלת מתחילה: "תסמכי על תחושות הבטן שלך. תשכרי לעבודה אנשים חכמים שעושים את הדברים, ושאת בוטחת בהם".