רשמית: ניר גלעד מסיים תפקידו כמנכ"ל החברה לישראל; עידן עופר כתב לו מכתב פרידה מפרגן

עופר: "לו הייתי יכול היפותטית לחזור 8 שנים אחורה, כשאני יודע את מה שאני יודע היום, הייתי בוחר ללא ספק שוב בניר גלעד להיות מנכ"ל החברה לישראל" ■ "אני חש צער ותסכול מחוסר הפרגון של התקשורת לעשייה של ניר"

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד מסיים את תפקידו לאחר שמונה שנים, ואחרי שניצח על ביצוע מספר השקעות שהשמידו מאות מיליוני דולרים לחברה וגרף שכר בעלות של 100 מיליון שקל בתוך שבע שנים.

בעל השליטה בחברה לישראל עידן עופר כתב לגלעד מכתב שהופץ לתקשורת עקב סיום תפקידו של גלעד, בו הוא מגבה אותו למרות מילות הביקורת הרבות שספג, בין השאר על שכר מקומם וביצועים חלשים של החברה לאורך השנים.

ניר גלעד צפוי להשתלב בעסקיו הבינלאומיים של עידן עופר. במקביל, הוא ימשיך לכהן כיו"ר כיל, החברה הבת המרכזית של החברה לישראל (ומנוע הדיבידנדים שלה).

"לו הייתי יכול היפותטית לחזור 8 שנים אחורה, כשאני יודע את מה שאני יודע היום, הייתי בוחר ללא ספק שוב בניר גלעד להיות מנכ"ל החברה לישראל", כתב עופר. "כישוריו של ניר להוביל קבוצה כל כך מורכבת מסועפת ומגוונת בתחומי פעילותה...תוך התפתחות מתמדת ואי שקיטה על השמרים, הם מהמרשימים שפגשתי בשנים הלא מעטות שאני מצוי בעולם העסקים הבינלאומי והישראלי".

עופר התייחס במכתב גם לטענות כאמור נגד גלעד על שכרו המנופח, וכתב כי "מנהלים שכישוריהם כאלה מתוגמלים בעולם הרחב בשיעורים גבוהים מאד, כשכמובן עיקר התגמול הוא תגמול מבוסס הצלחה - כפי שהדבר קיים גם במקרה של ניר. אבל לא רק כישורים ויכולת אישית גבוהה היו משכנעים אותי לבחור בו שוב:

ניר גלעד הפך לעול, לנטל ציבורי, לסדין אדום

"יושרתו האישית, נאמנותו לכלל בעלי המניות ומנהיגותו האישית נדירים בעוצמתם ובייחודם. אני מבין את תפקידה החשוב של התקשורת, אבל אני חש צער ותסכול כשאני פוגש שוב ושוב חוסר פרגון לעשייה כלכלית ענפה, שעיקרה עוד ועוד אלפי מקומות עבודה", לדבריו.

עוד כתב עופר, כי "בתקופת כהונתו של ניר כמנכ"ל היו לחברה לישראל הישגים פורצי דרך: כיל ביססה את מעמדה כתאגיד בינלאומי ענק המשפיע על שוק המזון ברחבי העולם; החברה לישראל הפכה לגורם מרכזי בייצור חשמל בעשר מדינות בדרום ומרכז אמריקה, והקימה את תחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה בישראל במישור רותם בנגב; בתקופתו של ניר הוקם מיזם ייצור המכוניות הראשון באיכות מערבית בסין, והמכונית של קורוס זכתה במקום הראשון במבחני הריסוק האירופאים;

"בתקופתו של ניר הושלם חיבור הגז הטבעי לבזן והושלמה הקמת המידן; בתקופתו של ניר פעלה החברה בהצלחה להבראתה של טאואר אחרי שהיא עמדה בפני קריסה; היציבות הפיננסית של החברה לישראל נשמרה גם בימים הקשים של 2009, ונוכח מה שהתרחש בכלכלה הבינלאומית ובישראל, היה בכך הישג מאד חשוב", דברי עופר.

הוא הוסיף, כי "בתקופתו של ניר החלה וגם הסתיימה פעילותה של בטר פלייס. למרות שבמישור העסקי לא צלחה, בטר פלייס הייתה המנוע של צמיחת הרכב החשמלי בעולם; גם סיפורה של צים מורכב יותר ממה שנראה. צים חוותה את המשבר הכלכלי העולמי בכל עוצמתו יחד עם כל ענף הספנות העולמי. ניר נלחם על הישרדות החברה ושמירתה כחברת ספנות מתפקדת ומתייעלת, על עובדיה הרבים בארץ ובעולם, ובסופו של דבר צים יצאה לדרך חדשה".

עופר מסכם וכותב, כי "אני מעריך מאד את פועלו של ניר ואת מנהיגותו ויכולתו כמנכ"ל.
אני לוחץ את ידו לחיצה חמה ועזה. תודה, ניר".