כך תימנעו מפקקים: מפת עומסי התנועה לערב החג

כמדי שנה, גם היום בערב צפויים עומסי תנועה כבדים ■ במשטרה ממליצים לציבור לצאת כבר בבוקר לארוחת החג ולא לחכות לרגע האחרון ■ איפה יהיה עמוס ומהיכן כדאי לנסוע?

המוני בית ישראל יחגגו היום (ד') את ערב ראש השנה ברחבי הארץ. כמדי שנה, גם השנה צפויים עומסי תנועה כבדים בדרך לארוחת החג. אגף התנועה במשטרת ישראל השלים את היערכותו לראש השנה, ולחגי תשרי בכלל. מאות שוטרים ומתנדבים יתפרשו היום בכבישי ישראל ויכווינו את התנועה בצירים ובצמתים הראשיים, שנמצאו כמשפיעים ביותר על התנועה בהתאם לניתוח שבוצע על ידי מחלקת המחקר של אגף התנועה, בהסתמך על נתונים שנאספו משנים עברו.

הכבישים שבהם צפויים היום עומסי תנועה כבדים: כביש 65 בין מחלף גולני לצומת קדרים ומצומת כפר קרע לצומת אום אל-פחם, כביש 6 בין מחלף עירום למחלף בית ינאי, כביש 4 בין צומת פרדסיה לצומת העוגן, כביש 38 בין מחלף שער הגיא לבית שמש, כביש 1 בין מחלף שער הגיא למחלף שורש, כביש 40 בין צומת קמה לצומת להבים, וכביש 2 בין נתניה למחלף ינאי.

על מנת להימנע מכניסה לפקקים, במשטרה ממליצים למי שמתכוון לנסוע לאזור הקריות והגליל המערבי, לעשות זאת בכביש 2 - דרך חיפה. מי שמתכוון לנסוע לאזור הכנרת, לגליל העליון או לרמת הגולן, מתבקש לעשות זאת דרך כביש 90.

ניתוח של מידע סלולרי, שנערך בשיתוף חברת "נתיבי ישראל", העלה כי כ-50 אלף כלי רכב צפויים לנוע בכבישי ישראל מחר בין השעות 19:00-12:00. לפיכך, במשטרה קוראים לציבור להקדים ולצאת מהבית כמה שיותר מוקדם - אפילו לפני השעה 12:00 - ולא להמתין לרגע האחרון.

במשטרה ממליצים לנהגים לעשות שימוש בג'י.פי.אס על מנת להימנע מכניסה לעומסי תנועה. כמו כן, מבקשים מהנהגים להישמע להנחיות השוטרים והמתנדבים ולהימנע מלעצור בשולי הדרך. במקרה של תקלה בכלי הרכב, יש להתקשר למוקד 100 של המשטרה ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה.

ראש אגף התנועה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הנחה לבצע אכיפה ממוקדת לגבי עבירות המסכנות חיים וגורמות לתאונות דרכים ולגבי התנהגות בריונית בכביש, ובכלל זה נסיעה על השוליים, כניסה לדרך לא פנויה, נהיגה בהיסח הדעת ושימוש בטלפון נייד. נוסף על כך, במהלך החג תבוצע אכיפה מוגברת בקרבת מקומות בילוי, בחופים ובאתרי הטבע.