כלכלני לאומי: מניות הן האפיק המועדף לנטילת סיכון

מומלצת חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני (כ-5 שנים) ■ התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות עוד להשקעה

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

כלכלני בנק לאומי לא צופים ירידות חדות בשוק המניות הגלובלי בקרוב. "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל". כך מציינים גם השבוע בבנק לאומי בסקירה על שוק ההון".

במניות חו"ל ממליצים בלאומי על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן. במניות ארה"ב, מועדפים סקטורים שפגיעים פחות בסביבת ריביות עולה: טכנולוגיה, פיננסים, אנרגיה. מנגד, "כדאי להימנע ממניות נדל"ן, וממניות בעלות תשואת דיווידנד גבוהה מאוד - שככלל חשופות יותר לעלייה בסביבת הריבית".

בנוגע לשוק האג"ח מעריכים בלאומי כי התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

מומלצת חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני (כ-5 שנים). התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות עוד להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה.

בחודשים האחרונים מורגשת עלייה מתונה במרווחים באפיק הקונצרני בישראל. פתיחת מרווחים זו תואמת את ההאטה בכלכלה הריאלית ועשויה להימשך בטווח הקצר גם על רקע היקפי גיוסים גבוהים באפיק. יחד עם זאת, "העלייה במרווחים באפיק הקונצרני אינה זניחה ביחס לסביבת הריביות הנמוכה. עקב כך, אנו ממליצים על הגדלה מדודה של החשיפה לאפיק הקונצרני (והקטנה בחשיפה לאג"ח ממשלתי צמוד), בדגש על דירוגים איכותיים (A+ ומעלה) והטווח הבינוני. גם לאחר השינוי, החשיפה הרצויה לאפיק הקונצרני עודנה נמוכה יחסית".