ארה"ב: עורף הראשים מדאע"ש, "ג'ון הג'יהאדיסט", זוהה

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, אמר כי אנשי הסוכנות הצליחו לפענח את זהותו של מי שנראה בסרטוני ארגון "המדינה האסלאמית" כעורף את ראשיהם של העיתונאים האמריקאים סטיבן סוטלוף וג'יימס פולי

מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש  / צילום: רויטרס
מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש / צילום: רויטרס

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, טוען כי אנשיו הצליחו לזהות את המחבל רעול הפנים מארגון "המדינה האסלאמית", המכונה "ג'ון הג'יהאדיסט", שתועד בסרטונים כעורף את ראשיהם של העיתונאים האמריקאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף.

בתוך כך, אמר ראש הממשלה העירקי חיידר אל-עבאדי, כי שירותי המודיעין בארצו חשפו תוכנית של אנשי דאע"ש לבצע פיגועים ברכבות התחתיות של ארצות הברית ופריז. "מהפרטים שמצויים בידי המידע נראה די אמין" הצהיר אל-עבאדי במהלך כינוס שנערך בשולי עצרת האו"ם. בתשובה לשאלות עיתונאים שנכחו במקום, טען אל עבאדי כי האיום בביצוע התקיפה היה מיידי. נוסף על כך, ראש הממשלה העירקי השיב בשלילה לאחר שנשאל האם המתקפה סוכלה. לדבריו, ארצות הברית הוזעקה כדי לסייע בנושא.

בעקבות הדברים, גורמים בממשל האמריקאי טענו כי לא התקבל כל מידע המבסס את הטענות בדבר ניסיון פיגוע על-ידי פעילי המדינה האסלאמית. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיוחה מפיהם של גורמים ביטחוניים בוושינגטון כי אין בידי הממשל התרעות ממוקדות בנוגע לתקיפה אפשרית בארצות הברית. בנוסף, גורם אחר בקונגרס האמריקאי הבהיר כי לא בוצע שום תדרוך בעקבות ניסיון אפשרי לפגוע באזרחים ברכבות התחתיות במדינה.