חשד לניגוד עניינים בין הפד לגולדמן זאקס מסעיר את ארה"ב

קלטות שהגיעה לידי התקשורת בארה"ב מתעדות נושאי משרה בניו יורק פד כשהם נוהגים בקלות דעת בנוגע לפעולות של גולדמן זאקס, לכאורה

בניין הפדרל ריזרב / צילום:  רויטרס
בניין הפדרל ריזרב / צילום: רויטרס

המגזר הפיננסי והתקשורת בארה"ב סוערים בעקבות חשדות לאי סדירות שעולה משיחות מוקלטות המיוחסות לסניף בניו יורק של הפדרל ריזרב הנוגעות לגולדמן זאקס, שנמצא תחת פיקוחו. אליזבת וורן, סנאטורית בוועדת הבנקאות של הסנאט, מבקשת לקיים שימוע וחקירה בנושא.

הפרשה תחילתה בכרמן סגארה, עובדת לשעבר בניו יורק פד שהגישה תביעה נגד הסניף, שהקליטה שעות רבות של שיחות בפד. היא הגישה את ההקלטות, מ-2011 ו-2012, לגופי תקשורת בארה"ב. לטענתה, ההקלטות מציירות תמונה של יחסים קרובים מדי בין הרגולטור לבנק.

בהקלטות נראה שהמפקחים בפד מבקשים להקל על גולדמן זאקס בנוגע להעברה שביצע עם באנקו סנטנדר. "אני לא חושב שזה טוב לעודד את גולדמן שלא לתת מידע כזה בעתיד, אז אולי כדאי להגיד משהו כמו 'אל תטעו ותייחסו את הבדיקה שלנו והרצון שלנו להבין את השוק בכללותו לביקורת נגדכם באופן אישי", כך אומר אחד מנושאי המשרה בהקלטות.

סנאוטרית וורן טוענת כי "כאשר לרגולטורים אכפת יותר להגן על על בנקים גדולים מאשר להגן על אמריקנים מהתנהגות מסוכנת ולא חוקית בוול סטריט, זה מסכן את כל הכלכלה שלנו".