צ'לסי תשחק במשך שנה באצטדיון של נבחרת אנגליה (בראגבי)

המועדון עשוי לשחק למשך עונה אחת במגרש הלונדוני טוויקנהאם - במהלכה תורחב תכולתו של סטמפורד ברידג'

טוויקנהאם, אצטדיון הראגבי של נבחרת אנגליה / צלם: רויטרס
טוויקנהאם, אצטדיון הראגבי של נבחרת אנגליה / צלם: רויטרס

מאז נרכשה לפני למעלה מעשור על-ידי האוליגרך רומן אברמוביץ', מנסה צ'לסי למצוא פתרון לתכולה הקטנה יחסית של אצטדיונה הביתי, סטמפורד ברידג' - בו יש כ-41.8 אלף מקומות בלבד.

כעת, ייתכן כי המועדון הלונדוני בדרך לשם: "הסאנדיי טיימס" מפרסם היום (א') כי הכחולים צפויים לעבור לשחק במשך שנה אחת בטוויקנהאם, אצטדיון הראגבי של נבחרת אנגליה, כשבמקביל יתקיימו שיפוצים נרחבים בסטמפורד ברידג' שירחיבו את תכולתו לכ-60 אלף מקומות. הדבר יתרחש בכפוף להסכמות אליהן תגיע הקבוצה עם איגוד הראגבי האנגלי (RFU). "בצ'לסי זנחו את החלום הארוך לבנות אצטדיון חדש, לטובת פיתוח של מגרשם הנוכחי", נכתב בידיעה.

המגרש הענק בטוויקנהאם, שמכיל 82 אלף מקומות, מעולם לא אירח משחקי כדורגל. מלבד משחקיה של נבחרת אנגליה בראגבי, לאורך השנים התקיימו בו גם משחקים מליגת הראגבי, הופעות מוזיקליות ומדי שנה נערך בו גם הטקס הדתי השנתי של "עדי יהוה".

כניסה אפשרית של צ'לסי למתקן תוכל להתרחש לכל המוקדם רק בעונת 2016/17, כיוון שבעונה הבאה יארח טוויקנהאם בחודשים ספטמבר-אוקטובר את משחקי גביע העולם בראגבי. בעבר שקלה אנגליה לצרף את המגרש לקמפיין אירוח מונדיאל 2018, אך ב-RFU לא רצו לשתף פעולה עם העניין.

צ'לסי מעוניינת להגדיל את תכולתו של סטמפורד ברידג' בעיקר מתוך צורך דחוף להגדיל את ההכנסות מ"ימי משחק" (מכירת כרטיסים, מנויים, מזון ומרצ'נדייז במשחקי הבית). על-פי פירמת רואי החשבון דלויט, בעונת 2012/13 הכניסה צ'לסי מהפרמטר הזה 70.7 מיליון ליש"ט בלבד - פחות משתי מתחרות בולטות שלה מהפרמיירליג, כמו מנצ'סטר יונייטד (109.1 מיליון ליש"ט) וארסנל (92.8 מיליון).