למכירה, במחיר מציאה: קבוצת פרמיירליג בינונית

בעלי אסטון וילה, שהשקיע במועדון למעלה מ-300 מיליון ליש"ט מאז רכש אותו לפני 8 שנים - מוכן למכור כעת את הנכס בתמורה ל-100 מיליון ליש"ט בלבד

ארסנל מול אסטון וילה  - פרמיירליג / צלם: רויטרס
ארסנל מול אסטון וילה - פרמיירליג / צלם: רויטרס

מועדון הפרמיירליג אסטון וילה עשוי להימכר בתמורה ל-100 מיליון ליש"ט בלבד, לאחר שבעלי הקבוצה, איש העסקים האמריקאי רנדי לרנר - הוריד משמעותית את תג המחיר שלו. כך מדווח "הדיילי טלגרף".

לרנר רכש את וילה לפני שמונה שנים בתמורה ל-62.7 מיליון ליש"ט, ומאז הזרים מכיסו למועדון מבירמינגהאם כ-250 מיליון ליש"ט. כבר לפני מספר חודשים הוא מינה את בנק אוף אמריקה לנהל עבורו את מכירת הקבוצה, בתקווה להחזיר חלק ניכר מההשקעה שלו - אך הצעות אטרקטיביות לא הגיעו, במה שהוביל להחלטתו להפחית באופן ניכר את דרישת המחיר.

לרנר, 52, הוא מיליארדר אמריקאי שהרוויח את מרבית הונו מניהול גוף השקעות ומחברת כרטיסי אשראי שהוריש לו אביו המנוח. עד שמכר אותה בשנת 2012 הוא החזיק, מלבד וילה, גם בקבוצת ה-NFL קליבלנד בראונס.

למרות שהיא אינה מהקבוצות המובילות בפרמיירליג, על הנייר אמורה להיות אסטון וילה אטרקטיבית למשקיעים זרים: בעונה הקודמת (2013/14) היא משכה 36,081 צופים לכל משחק בית באצטדיון ה"ווילה פארק" (מקום שמיני מבין מועדוני הליגה הבכירה באנגליה), שהיא בעלת השטח של חלק ניכר ממנו. בנוסף, כמו כל קבוצת פרמיירליג - גם לה מובטח סכום מינימלי של 60 מיליון ליש"ט בעונה מזכויות שידור.