קונים ותורמים: עמותת "אנוש" פתחה את חנות האופניים "בוטיקיה"

החנות מתנהלת ללא מטרת רווח, וההכנסות מועברות למפעילים פגועי הנפש

בעונה שבה מתגברות מכירות האופניים, כדאי להכיר את האלטרנטיבה החברתית הראשונה בתחום: חנות האופניים "בוטיקיה" שנפתחה לאחרונה בסניף "אנוש" ברמת-גן מציעה לא רק מוצרי רכיבה למיניהם - אלא גם הזדמנות לקחת חלק פעיל בשילוב בקהילה של מתמודדים עם פגיעה נפשית.

על היוזמה חתומה העמותה לבריאות הנפש "אנוש", שמפעילה את החנות בשיתוף חברת "בוטקיה ישראל" שהעניקה את הזכיינות למוצריה. החנות מתנהלת ללא מטרת רווח, וההכנסות מועברות למפעילים פגועי הנפש.

לקהל הצרכנים מוצעים במקום אופני רכיבה משלל סוגים וכן אביזרי רכיבה: קסדות, אביזרים ונעליים.

"אנחנו מציעים את כל מגוון המוצרים, משכונתי ועד בוטיק, מאופני ילדים ב-400 שקל ועד אופני קצה בעשרות אלפי שקלים. מרבית המוצרים הם של 'בוטקיה', לצד מותגים בלגיים והמותג היוקרתי 'דה רוסה'", אומר מנהל החנות, יוסי פוקר. "זו חנות מקצועית ולא חנות צעצועים; ולמרות הערך החברתי שבקנייה כאן, אנשים לא יקנו פה אם לא ניתן תחרות גם במחיר".

במקום גם מוצעים שירותי תיקון וטיפול על-ידי בוגרי קורס "באופן אחר", קורס למקצועות מכונאות האופניים של סניף עמותת "אנוש" ברמת-גן.

"האינטראקציה שלי היום עם אנשים שונה לגמרי", מספר א', ממפעילי החנות. "אם בעבר נמנעתי מאינטראקציות חברתיות, היום אני פחות חושש והרבה יותר פתוח חברתית".

לרגל הפתיחה יוצאת "בוטיקיה" במבצעים, שיימשכו עד יום כיפור: כל המוצרים בחנות מוצעים בהנחה של 15%, מלבד אופנים חשמליים המוצעים בהנחה של 10%.

עוד מציעה החנות טיפול "הכן אופנייך לחורף": בדיקת צמיגים, בלמים, שטיפת האופניים, שימון, גירוז, בדיקת הילוכים - ללא תשלום.

במקום אף מוצבת עגלת קפה לטובת הלקוחות - גם היא כחלק מהתנסות מקצועית וחברתית כאחד.