המנכ"לים המשותפים של פראדה חשודים בהעלמת מס

מדובר בחקירה של מצבם הפיננסי האישי של בני הזוג, ולא של חברת האופנה

מיוצ'ה פראדה ביאנקי ופטריציו ברטלי / צילום: רויטרס
מיוצ'ה פראדה ביאנקי ופטריציו ברטלי / צילום: רויטרס

הרשויות באיטליה חוקרות את מצבם הפיננסי האישי של שני המנכ"לים המשותפים של פראדה, במהלך האחרון במסגרת מבצע האכיפה המוגבר נגד חשודים בהעלמת מס, שבו כבר נלכדו צמד מעצבי האופנה דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה.

חברת האופנה, שמנייתה נסחרת בהונג-קונג, הודיעה היום (ב') כי מיוצ'ה פראדה ביאנקי ופטריציו ברטלי, שני המנכ"לים המשותפים של החברה, קיבלו הודעה על קיום חקירה "שעוסקת במידת דיוקם של דוחות מס שהגישו בעבר כיחידים בקשר לחברות זרות בבעלותם".

חברת האופנה פראדה, המחזיקה במותגי מיו מיו, קאר שו וצ'רץ', ציינה כי לא מתנהלת חקירה נגדה או נגד החברות-הבנות שלה.

חקירה זו נפתחה לאחר הפעלת תוכנית החשיפה הוולונטרית החדשה באיטליה, שמטרתה לעודד חברות לשוב לאיטליה ממקלטי המס שלהן בלוקסמבורג, שווייץ והולנד - מקומות המפלט המסורתיים של חברות איטלקיות שמבקשות להימלט ממשטר המס האיטלקי הידוע לשמצה בחוסר יציבותו.

מניית פראדה ירדה ב-1.5% באמצע יום המסחר בהונג-קונג - ירידה מתונה יותר משל מדד הנג סנג, שאיבד 1.9% מערכו.

בדצמבר הגיעה פראדה להסכם עם רשויות המס באיטליה על השבת חברת ההחזקות של הקבוצה מלוקסמבורג לאיטליה. ברטלי ומיוצ'ה שילמו 400 מיליון אירו לרשויות המס, לדברי מקורות יודעי דבר.

פתיחתן של חקירות נוספות נגד השניים סותרת לכאורה את עמדתן הקודמת של הרשויות. ראש רשות המסים האיטלקית, סלבטורה למפונה, אמר בעבר כי מכיוון שפראדה שילמה באופן וולונטרי את כל המסים המוטלים עליה, לא ייערכו חקירות נוספות.

רשות המס האיטלקית נוקטת גישה אגרסיבית יותר, מכיוון שאיטליה כורעת תחת נטל חוב אדיר בסך 2 טריליון אירו ומיתון עמוק. משפחות אחרות שכבר השיבו נכסים לאיטליה כוללות את דייגו דלה ואלה, איל מוצרי המותרות מאחורי טוד'ס. נגד ואלה לא מתנהלת חקירה.

בנוסף לפראדה ודולצ'ה וגבאנה, פעלה משטרת איטליה גם נגד שושלת הטקסטיל מרזוטו ב-2012 ונגד משפחת בולגרי ב-2013, כולל החרמת נכסים בגין העלמת מס לכאורה. שתי המשפחות הכחישו כי עברו על החוק, והחקירות נגדן עדיין נמשכות.