שינויים באלקטל-לוסנט ישראל: דור סקולר פורש

סקולר שהקים את פעילות הענן של החברה העולמית בישראל החליט לפרוש לאחר שהוחלט להטמיע את הסטארט-אפ שהקים בתוך החברה הבינלאומית ■ את סקולר יחליף רון הברמן

דור סקולר, מי שהקים את פעילות הענן של חברת אלקטל-לוסנט העולמית בישראל החליט לפרוש לאחר שהוחלט להטמיע את הסטארט אפ שהקים בתוך החברה הבינלאומית. את סקולר יחליף רון הברמן.

הסטארט-אפ הפנימי של אלקטל-לוסנט בישראל, CloudBand (קלאודבנד), עובר לניהול ברמת החברה הבינלאומית, ובעקבות זאת הודיע סקולר שעמד בראש הפעילות והקים אותה על פרישתו מהתפקיד ומהחברה.

עזיבתו של סקולר היא המשך לעזיבות של בכירים נוספים באלקטל-לוסנט ישראל ואינה בהכרח בשורה טובה. קדמו לו מנכ"ל הפעילות חיים טיכהולץ שעוזב בימים אלה ולפניו עזב דורי בן משה שניהל את פעילות המולטימדיה של אלקטל-לוסנט העולמית ופעל מישראל ועבר להקים חטיבה באמדוקס.

בשיחה עם "גלובס" אמר סקולר כי המיזם הגיע לבשלות שמצריכה שילובו בפעילות הליבה של החברה הבינלאומית, וזו הנקודה שבה חש שהגיע הזמן מבחינתו לעזוב. סקולר דחה את הספקולציה שלא ראה בעין יפה את המהלך הארגוני ואמר שההחלטה שלו לעזוב קשורה בין היתר ברצונו לעשות דברים נוספים אחרי 8 שנים בקבוצת אלקטל-לוסנט העולמית ולאחר שהגיע לתחושת מיצוי עם השלמת הקמת פעילות הענן בישראל שהיה חלוץ בתחומו, ושעוד יתרום רבות לקבוצה.

CloudBand (קלאודבנד) פעלה עד כה בתוך אלקטל-לוסנט, כיחידה עסקית נפרדת, למעשה מעין סטארט-אפ פנימי, בהובלתו של סקולר. מודל זה היה הכרחי למיצוב אלקטל-לוסנט בחזית תחום ה NFV. "המיקוד הראשוני שלנו היה בניית פלטפורמת ה-NFV הראשונה בתעשייה וקלאודבנד הייתה אינסטרומנטלית במידת ההשפעה על לקוחותינו לאמץ את ה-NFV", נמסר מאלקטל-לוסנט ישראל.

עוד נמסר מהחברה, כי "בהתבסס על ההצלחה שנחלנו במהלך זה ולאור העובדה שה- NFV אומץ במלואו על ידי התעשייה, אנו מתקדמים עם קלאודבנד לשלב חדש אשר בו תשתלב הפעילות בצורה מלאה באלקטל לוסנט ואף תהפוך למרכיב מרכזי באסטרטגיית הענן של החברה, תוך היערכות לפרישה רחבה בשוק שתבטיח רווחיות וצמיחה.

"כיום יש לקלאודבנד 19 לקוחות בשלב ניסיוני, בהם ספקי טלקום מהשורה הראשונה בעולם, כולל טלפוניקה, דוקומו, דויטשה טלקום ועוד, ויותר מ-45 חברים בתכניתEcosystem CloudBand NFV. אנו נמשיך להשקיע בקלאודבנד ומתכוונים להגדיל את הפעילות בישראל ב-10%.

"מטבע הדברים, מהלכים מסוג זה מביאים עמם שינויים ארגוניים. לאחר 8 שנים באלקטל-לוסנט וכמעט חמש שנים בקלאודבנד, מאז ייסד את הפעילות, החליט דור לבחון הזדמנויות אחרות מחוץ לחברה, בתחום היזמות. דור יישאר באלקטל-לוסנט עד סוף 2014 כדי להבטיח מעבר חלק לממשיכו בתפקיד. לדור היה חלק אינסטרומנטלי בפיתוח חזון התקשורת הוירטואלית של אלקטל-לוסנט, אשר התפתחה לכדי סטנדרט ה NFV".