ועדת החקיקה תדון בחוק ההסדרים לפני הממשלה

משרד האוצר, שהציע את היוזמה, מבקש בין היתר להציג לוועדת השרים לחקיקה את הרפורמה שהוא מתכנן בנושא הפיקוח על המחירים, יוזמה חדשה להנפקת מניות מיעוט בחברות הממשליות ושינויים נוספים

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

יוזמות חקיקה הנכללות בחוק ההסדרים יובאו השנה לראשונה לאישור ועדת השרים לחקיקה לפני שיוצגו לאישור הממשלה, כך מציע האוצר. בין היתר מבקש האוצר להציג לוועדת השרים את הרפורמה שהוא מתכנן בנושא הפיקוח על המחירים וכן יוזמות חקיקה נוספות.

ועדת השרים אמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב והממשלה אמורה לאשר את התקציב יומיים אחר-כך, לכל המאוחר. מהאוצר נמסר כי טרם נקבע מועד לכינוס וועדת השרים לחקיקה.

ל"גלובס" נודע כי לחוק ההסדרים הוכנסה ברגע האחרון יוזמת הנפקת מניות מיעוט בחברות הממשלתיות - מהלך שזכה לברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף צפויים להכלל בחוק ההסדרים עוד שלושה שינויים מבניים עיקריים: חוק האנג'לים לעידוד ההשקעה הפרטית בחברות הזנק; רפורמה ביחידת המדען הראשי של משרד הכלכלה והקמת רשות להתחדשות עירונית, לקידום פרויקטים של פינוי־בינוי.

עד היום כונסה ועדת שרים מיוחדת לחקיקה רק לאחר אישור הצעת התקציב בממשלה. ועדה זו הוסמכה להכין את שינויי החקיקה הנגזרים מהצעת התקציב ומחוק ההסדרים לקראת הגשתם לכנסת, במסגרת הצעת חוק התקציב.

על-פי היוזמה החדשה של האוצר הנמצאת עדיין בבדיקת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט, יוגשו שינויי החקיקה לוועדת השרים עוד לפני הצגתם לממשלה. הליך זה אמור להפחית את הביקורת הרבה על השימוש בחוק ההסדרים ככלי חקיקתי על-ידי האוצר.