נעילה שלילית בבורסה; מניית פרוטרום הוסיפה 2.8%

חברת דירוג האשראי Moody's: דירוג האשראי של ישראל הוא A1 עם תחזית יציבה ■ קבוצת דלק השלימה את מכירת רודשף

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה (ד') נחתם בירידות שערים, ברקע לירידות בבורסות אירופה ובוול סטריט. הסוחרים הגיבו היום להתפתחויות הפיסקאליות ולאישור דירוג האשראי של ישראל. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל.

חברת דירוג האשראי הבינלאומית Moody's פרסמה אמש כי דירוג האשראי של ישראל הוא A1 עם תחזית יציבה. המפתח לכלכלה של ישראל הוא מגזר יצוא ההיי-טק שנהנה מאוכלוסייה משכילה ויחסית צעירה, כמו גם מהשקעה לנפש הגבוהה ביותר במחקר ופיתוח. תנועות ההון הזרות הן משמעותיות, כפי שמעידה ההחלטה האחרונה של אינטל לבנות את מפעל השבבים שלה בשווי של 6 מיליארד דולר בישראל.

קריסטין לינדאו, אנליסטית בכירה בחברת הדירוג ציינה כי "הצמיחה הכלכלית צפויה להתאושש בשנה הבאה בעקבות ההשפעה של המדיניות המוניטרית המרחיבה ואיתה היחלשותו של השקל החל מסוף יולי 2014. ישראל תיהנה מצמיחה חזקה יותר של הכלכלה האמריקנית, שותפת הסחר החשובה ביותר שלה, וכן מההתאוששות הצנועה יותר הצפויה בצמיחה באירופה".

מדד חדש מצטרף לבורסה בתל אביב - תל בונד-ריבית משתנה, מדד תל-בונד העשירי שמחשבת הבורסה. המדד יושק ב-2 בנובמבר 2014. במדד צפויות להיכלל 16 אג"ח קונצרניות שאינן צמודות ונושאות ריבית משתנה, בשווי שוק של כ-13.2 מיליארד שקל, הכלולות במאגר תל-בונד.

אתמול ננעלה הבורסה בתל אביב במגמה מעורבת. מדד המעו"ף טיפס במהלך המסחר לשיא חדש אולם נחלש בסיום. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל.

קבוצת דלק השלימה מכירת רודשף

החברה לישראל מלווה לקורוס, מיזם הרכב הסיני בו היא שותפה ב-50%, סכום של 130 מיליון דולר כהלוואת בעלים כנגד שחרור החברה מערבות של 300 מ' ד'. מדיווח של החברה היום לבורסה עולה כי היא תעמיד לקורוס את ההלוואה בשני חלקים: הלוואה של 60 מ' ד' ברבעון הרביעי של השנה ועוד 70 מ' ד' ברבעון הראשון של 2015.

כלכלני לאומי שוקי הון העלו מחירי יעד למניות אבנר (ל-3.96 שקל), דלק קידוחים (ל-23.1 שקל), ישראמקו (84 אג') ורציו (54 אג') כשלכולן המלצת "תשואת יתר". "העלאת ההמלצות נובעת מהשפעת הפיחות בשקל והערכתינו האופטימית ביחס לחתימת הסכמים מחייבים, שעשוים להוות אבן דרך בהתהוות היצוא האזורי".

מניות טבע , סרגון ואופקו רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו יורק. מנגד קמטק עולה על רקע פער חיובי של כ-8%.

קבוצת דלק הודיעה היום כי השלימה את העסקה למכירת כל אחזקותיה של החברה בחברת רודשף לקרן התשתיות האירופאית Antin Infrastructures Partners תמורת כ-153 מיליון ליש"ט (כ-915 מיליון שקל).

חברת פרוטרום הודיעה אתמול על רכישת חטיבת הטעמים והצבעים הטבעיים למזון של חברת Montana הפרואנית, בתמורה לתשלום במזומן של 28.5 מיליון דולר ונטילת חוב של כ-6.5 מיליון דולר.